خودروبر چیست؟
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

چهار شنبه 12 تير 1398
ن : khashayars

خودروبر چیست؟

امروزه با توجه به قیمت روز افزون انواع خودروها  و همچنین بالا بودن هزینه تعمیرات، داشتن یک خودروبر معتبر برای کسانی دارای خودرو های لوکس و وارداتی هستند و یا افرادی که اهمیت ویژه ای به خودرو خود می دهند و رو آن حساس هستند ملزم و ضروری میباشد.

خودروبر خوب و معتبر خودروبری است که در تمامی ساعات شبانه روز بتوان بر روی آن حساب باز کرد .

خودروی شما ممکن است خراب باشد و یا نیاز باشد به تعمیرگاه هدایت شود و یا بنا به هر دلیلی نتوان از اتومبیل استفاده کرد باید یک خودروبر حرفه ای داشته باشیم تا خودروی ما را بدون هیچ گونه فشار اضافی و با امنیت بالا و بدون هیچ ریسکی برای ما جا به جا کند.

برای انتخاب یک خودروبر برای اتومبیل خود قبل از انتخاب حتما از نحوه انجام انتقال و مراحل بارگیری اطلاعات کافی را از متصدی این کار پرس و جو کنید.

خودروبر چیست؟

به وسیله ای که یدکش اتومبیل و حامل خودرو میباشد را خودروبر گویند.

حال میخواهیم انواع خودروبر را مورد بررسی قرار دهیم:

خودروبر ها از لحاظ شکل ظاهری و نوع عملکرد و  نوع کاربرد به چند دسته تقسیم میشوند:

ما در اینجا توضیحات مختصری راجع به انواع خودروبر پر کاربرد داخل شهری خواهیم داد.

خودروبر یا خودروسوار:

به کامیون و یا کامیونت هایی که بر پشت کشنده ی آن ها کفی صاف و دارای عاج هایی برای استکاک با لاستیک خودرو داشته باشد را خودرو بر یا خودرو سوار مینامند.

کفی ای که بر پشت کامیونت ها نصب شده است،  خود بر چند نوع عملکردی میباشد. لازم به ذکر است که کلیه  کفی ها مکانیزه میباشد و تمامی مراحل حمل و بارگیری توسط جک ها و بازو های هیدرولیکی و پنوماتیکی صورت میپذیرد.

کفی خودروبر ها طوری طراحی میشوند که یا کفی به طور کامل بر روی زمین قرار گیرد و سپس خود رو بر روی آن سوار شود.

و یا کفی به سمت عقب آمده و سپس به طور شیبدار با زمین تلاقی پیدا میکند.

یک نوع دیگری از کفی ها وجود دارد که  کف ثابت بوده و دارای دکل میباشد. این نوع  خودروبر ها با دکلی  که دارند و آن دکل مجهز به تسمه میباشد که با قرار گیری آن تسمه ها بر روی چهار چرخ خودروی شما را بلند کرده و سپس بر روی کفی قرار میدهد.

این نوع خودرو بر ها اغلب برای خودرو هایی به کار میرد که قادر به حرکت نیستند و یا چرخ ها دچار اسیب شده و یا جعبه دنده آن ها دچار خرابی شده است، یا به علت تصادف امکان تکان دادن ماشین نباشد از این نوع مدل خودروبر باید استفاده کرد.

نوع دیگر خودروبر توسط خودرو های کوچک تری که توان کشندگی خودرو را داشته باشند صورت میپذیرد.

همانطور که گفتیم کشندگی و یا یدکشی!!!

ماشین هایی همانند نیسان و پاترول و شورلت و ... که توانایی حمل و کشندگی قوی هستند با قرار دادن دکل بر پشت کاین خود امکان کشندگیه تقریبا خوبی را امکان پذیر میکند.

حال این دکل ها بر دو صورت میباشد:

1.دکل جرثقیل:که  تسمه ای از نوع پلاستیک فشرده بر زیر خودرو قرار گرفته و سپس توسط یه چرخ دنده قوی و زنجیر سر ماشین را به بالا هدایت میکند.

2.دکل چرخ گیر:در مطلب بالا تمامی کار ها توسط متصدی یدک کش انجام خواهد شد ولی با استفاده از دکل چرخ گیری که بر پشت نیسان ها نصب میشود کافیت چرخ های جلو بر روی بازوان قرار گیرد سپس چرخ های عقب هم بر روی ریل قرار گرفته و عملا سر خودرو بالا آمده و سپس بر روی ریل ها  شروع به حرکت میکند.

خودروبری که بتواند مارا راضی نگه دارد باید مکانیزه باشد.

مکانیزه بودن خودروبر تضمین این را به ما میدهد که خودروی ما هیچ گونه فشار اضافی را متحمل نخواد شد و تمام مراحل بارگیری توسط بازوان هیدرولیکی و پنوماتیکی انجام خواهد شد.

مرحله بعدی پس از بارگیری ثبات خودرو بر روی کفی میباشد.

ثبات یک خودرو بر روی کفی به میزان استکاک لاستیک با سطح کفی خودرو بر رابطه مستقیم دارد.یک کفی استاندارد دارای عاج های متناسب با عاج های لاستیک خودرو میباشد تا دچار هیچ گونه لیز خوردن در مسیر نشود.

در جابه جایی های خارج از شهر و یا مسیر هایی که دارای شیب و پیچ و خم های زیادی هست باید از وینچ های فولادی و یا سیم های بوکسل استفاده شود تا احتمال کوچک ترین نا امنی برای خودرو از بین برود.

برای مسیر های برون شهری که خودروی شما نیاز به حمل دارد باید از رانندگان و متصدیان این امر درخواست بیمه بارنامه بکنیم تا خودروی شما در مدت این جابجایی بیمه باشد و اگر دچار خسارت احتمالی شد بتوان میزان خسارت را از بیمه طلب کرد.

تیم تخصصی خودروبران با سابقه درخشان  بیش از 10 سال در عرصه حمل خودرو و با داشتن چندین خودروبر مکانیزه و مدرن در سطح کشور و سطح شهر تهران به طور ویژه آماده خدمت رسانی به هم شهریان و هم میهنان عزیز میباشد.

برای درخواست خودروبر و یا مشاوره برای انتخاب خودروبر مورد نظر میتوانید با شماره تلفن 09100039904 و یا با مراجعه به سایت khodrobaran.ir  اطلاعات تکمیلی و یا پاسخ به هرگونه سوال احتمالی را بدست آورید.

.

این متن صرفا یک رپورتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت متوجه سایتی است که لینک آن در داخل متن رپورتاژ آگهی قرار گرفته است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: