وکیل متخصص مطالبه چک
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

پنج شنبه 21 شهريور 1398
ن : khashayars

وکیل متخصص مطالبه چک

وکیل متخصص مطالبه چک

در شکایت چک بلامحل در هر زمانی که صادر کننده ی چک وجه چک و خسارات را بپردازد رسیدگی کیفری متوقف میشود و در صورت صدور حکم نیز حکم اجرا نمیشود و اگر در حال اجرا باشد اجرا متوقف میشود.

وکیل متخصص چک جهت مطالبه چک به دو صورت حقوقی و کیفری قابل رسیدگی می باشد چک هایی که قابل شکایت کیفری نیست از جمله:

  • چک دارای سر رسید ( وعده دار )
  • چک بدون تاریخ ( تاریخ سفید )
  • چک سفید امضا،
  • چکی که در آن یا به صورت توافق جداگانه ای مشروط باشد،
  • چک بابت تضمین و چکی که بابت معاملات نامشروع مثل بهره ربوی صادر شده است.

 

شکایت کیفری چک بلامحل نیز فقط علیه صادر کننده ی چک قابل تصور است نه ضامن و ظهرنویس.

اگر چک به نمایندگی صادر شود مسئولیت کیفری بر عهده ی شخص نماینده است مگرآنکه ثابت کند عدم پرداخت ناشی از فعل اصیل یا نماینده ی بعدی او بوده است که در اینصورت ایشان مسئولیت کیفری دارد

وکیل ملکی ، وکالت امور ملکی

ساکنین تهران و افرادی که در تهران دارای ملک می باشند زمانی که مشکل ملکی برایشان پیش می آید، معمولا در این مواقع به ‌دنبال یافتن بهترین وکیل ملکی تهران خواهند بود.

موسسه حقوقی عدل ایرانیان با حضور وکلای حرفه ای در امر مشاوره حقوقی امور ملکی  جزء بهترین وکیل ها در تهران میباشد .

چندین سال سابقه موفقیت آمیز در امور وکالت و دعاوی ملکی ، تاکنون با ارائه خدمات مشاوره حقوقی به تمامی عزیزانی که به دنبال وکیل ملکی تهران میباشند توانسته ایم جزء وکلای برتر در تهران باشیم.

دعاوی ملکی چیست ؟

وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود که در حوزه دعاوی ملکی تخصص دارد.

دعاوی ملکی عنوانی برای مجموعه ای از دعاوی است که به نوعی به موضوع ارتباط بین اموال غیر منقول و انسان مربوط می شوند.

اموال غیر منقول به اموالی گفته می شوند که امکان جابجایی و نقل مکان ندارند از جمله زمین ، خانه و …

برای مثال وکیل ملکی وکیلی است که هرچند توانایی دفاع و اقامه دعوا در انواع دعاوی از قبیل دعاوی خانواده(طلاق و حضانت و نفقه و فسخ نکاح و… )را دارد، اما وارد چنین دعاوی نمی­شود و صرفا تمام تمرکز خود در امور ملکی معطوف می کنند .

از جمله این دعاوی می توان به تنظیم سند رسمی ، اخذ پایان کار ، خلع ید ، تقسیم و افراز املاک مشاع تا دعاوی کیفری مثل فروش مال غیر، جعل سند، تصرف عدوانی و … همه این موضوعات در دایره دعاوی ملکی و حوزه کاری یک وکیل ملکی قرار می گیرد.

وکیل شهرداری کیست؟

وکیل شهرداری داری تسلط بر قوانین و مقررات شهرداری و کمیسیون های شهرداری و آئین نامه و بخشنامه ها می باشد و می تواند در پیشبرد دعاوی مطروحه علیه شهرداری و اخذ نتیجه مطلوب موثر باشد.

پیشنهاد ما مشاوره با یک وکیل شهرداری در موسسه حقوقی عادل یار می باشد با ما تماس بگیرید

شکایت از شهرداری ها، موضوع و محور درصد قابل توجهی از پرونده ها و دعاوی تشکیل شده در مراجع قضایی از جمله دیوان عدالت اداری است.

شهرداری به عنوان سازمانی که مسئول اداره شهرها با تمام جوانب و ابعاد پیچیده نظام شهری است؛ دارای وظایف و اختیاراتی برای حصول به وضعی است که زندگی شهروندان در محدوده قانونی و حریم شهرداری از استانداردهای های لازم برای سکونت و فعالیت برخوردار گردد.

بنابراین اقتداری که قانونگذار به شهرداری و شورای شهر اعطاء نموده است بر مبنای این مصلحت استوار گردیده که برای افزایش سطح کیفی زندگی شهری لازم است به نهادی که مسئول اداره شهر است (شهرداری) اقتدار و اختیار قانونی لازم اعطاء گردد تا حتی در مواردی که لازم است به قهر و غلبه از بروز اقدامات و فعالیتهایی که باعث اختلال در نظام شهر می گردند؛ ممانعت به عمل آورد.

 

برای نمونه به شهرداری اختیار داده شده است تا در ازای صدور جواز ساخت از مالکین اراضی و املاک، عوارض وصول نماید.

و بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، ضمانت اجرای تخلف از نظام ساخت و ساز شهری (که در دو حالت احداث بنای بدون پروانه و یا مازاد بر پروانه؛ بروز پیدا می کند) قلع بنا یا اخذ جریمه است که توسط کمیسیون موسوم به کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری اعمال می گردد.

برای تفکیک اراضی شهری با شرایط ویژه ای گرفتن قسمتی از ملک یا بهای آن بر اساس نصابهای قانونی معینی، مورد حکم قرار گرفته است.

مقرر گردیده که در صورت نیاز اراضی و املاک معینی حتی بدون رضایت قلبی مالکین، برای اجرای طرح های عمرانی و شهری در نظر گرفته شوند که به اصطلاح حقوقی بدین رویه «تملک» می گویند.

چون رضایت مالک در آن تأثیری ندارد. با شرایط معینی، استفاده از ساختمانها برخلاف کاربری مندرج در پروانه ساختمانی، تخلف محسوب و توسط کمیسیون ماده صد قانون شهرداری، رأی بر تعطیلی کاربری غیر مجاز صادر می گردد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: