تعمیر تلویزیون
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

جمعه 22 شهريور 1398
ن : khashayars

تعمیر تلویزیون

تعمیر تلویزیون

اگر تلویزیون خراب دارید یا تلویزیون تان دچارهر یک از آسیب‌هایی مانند خطوط عمودی و افقی لکه های تیره و روشن ، ترک یا شکستگی و ... شده است این مطلب را حتما بخوانید این مطلب نکاتی را برای رفع خرابی ارائه می‌دهد.

امروزه بسیاری از تلویزیونها ، ظریف و بزرگ هستند و به همان اندازه نیز آسیب پذیری بیشتری دارد اگر تلویزیون شما به دیوار متصل نشده باشد احتمال سقوط و شکستن آن بسیار می گردد که در این حالت صفحه نمایش آن آسیب جدی می‌بینند اگر تلویزیون شما بعد از سقوط از میز تلویزیون روشن نمی شود به احتمال خیلی زیاد صفحه نمایش دچار آسیب و شکستگی شده است در ادامه به جزئیات این حالت خواهیم پرداخت. ( در این حالت اصلاً به گارانتی دستگاه تان فکر نکنید که عمدتاً گارانتی ها شامل شکستگی دستگاه نمی شوند).

اگر تلویزیون ال ای دی ، ال سی دی یا پلاسمای شما دارای صفحه ترک خورده نیست و مشکلی همانند خطوط عمودی یا افقی که کدر شدن صفحه، مات شدن صفحه، ایجاد لکه روی تصویر، پیکسل های خیلی روشن ، محو شدن کل تصویر یا قسمتی از تصویر و یا به وجود آمدن سایه دارد ممکن است بتوانید از گارانتی دستگاه تان استفاده کنید.البته پیشنهاد می کنیم قبل از تماس با شرکت ارائه دهنده گارانتی حتماً برگه گارانتی را به خوبی مطالعه کنید.

برای آسان شدن تعمیر تلویزیون و ارتباط با گارانتی های تلویزیون ، پیوندهایی را به اکثر تولید کنندگان تلویزیون در سایت وارد کرده ایم و پیشنهاد می کنیم قبل از تماس ، جدا از مطالعه ی برگه گارانتی ، شماره مدل و شماره سریال پشت تلویزیون خود را یادداشت کنید و در صورت امکان یک عکس از صفحه نمایش تلویزیون تان بگیرید تا بتوانید به صورت مستند قبل و بعد تعمیر را با یکدیگر مقایسه نمایید به یاد داشته باشید به طورمعمول شکستگی صفحه نمایش حاصل از ضربه خوردن یا آب پاشیدگی به دستگاه ، شامل گارانتی نبوده و قرارداد شرکت های گارانتی این گونه خرابی ها را تحت پوشش قرار نمی‌دهند .

شکستن صفحه نمایش :

اگر آسیب دیدن صفحه نمایش عمیق نبوده و به قسمت اصلی پنل ال سی دی، ال ای دی یا پلاسما آسیب نرسیده باشد می توان امیدوار بود درصورت تهیه قطعاتی با قیمت پایین ، با صرف هزینه ی مناسبی تلویزیونتان را تعمیر نمایید.

اما اگر صفحه نمایش به صورت عمیق ضربه خورده و ترک خوردگی یا شکستگی به داخل پنل نفوذ کرده باشد به احتمال زیاد تعمیر تلویزیون ال سی دی یا ال ایی دی شما هزینه نسبتا زیادی را برای شما دارد و در خیلی از موارد در صورتی که پنلی با قیمت مناسب، در دسترس نداشته باشید اصلاً تعمیر، مقرون به صرفه نمی باشد .

اگر صفحه نمایش تلویزیون شما  ضربه نخورده است  ولی روشن نمی شود در اکثر مواقع می توانید روی گارانتی حساب کنید.ولی اگرمدت زمان گارانتی شما تمام شده توصیه می کنیم حتما به یکی از تعمیرگاه مجاز تعمیر تلویزیون مراجعه نمایید تا خیالتان از همه لحاظ راحت باشد.

در صورتی که تلویزیون شما روشن نمی شود ممکن است یکی از قطعات داخل تلویزیون آسیب دیده باشد برخی از قسمتهای در معرض خرابی ، منبع تغذیه ، برد تی کان ، خازن ، اینورتر ، تابلوهای کنترلر و سنسورهای آی آر هستند .

در صورتی که قصد تعمیر تلویزیون ال سی دی یا ال ایی دی را دارید باید حتما تجربه ی باز کردن دستگاه را داشته باشید که در صورت نداشتن تجربه و آشنا نبودن به نکات ریز تعمیرات ، ممکن است هم سلامتی خود را به خطر بیندازید و هم باعث شکستن قطعات ظریف تلویزیونتان شوید.

البته در یوتیوب یا سایت های مشابه می توانید نحوه ی باز کردن پشت ال ایی دی را با جزئیات مشاهده کنید (هنگام باز کردن تلویزیون ، مراقب باشید در برخی از قطعات داخلی تلویزیون ممکن است برق ذخیره شده باعث برق گرفتگی شود)

در صورتی که تلویزیون شما شکسته است و ارزش تعمیر ندارد  می توانید عکسی از تلویزیون شکسته در سایت هایی شبیه دیوار گذاشته تا بتوانید با فروش تلویزیون شکسته ، قسمتی از پول خرید تلویزیون را جبران نمایید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: