انواع درب اتوماتیک شیشه ای و آشنایی با نحوه عملکرد آن
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

شنبه 12 بهمن 1398
ن : khashayars

انواع درب اتوماتیک شیشه ای و آشنایی با نحوه عملکرد آن

انواع درب اتوماتیک شیشه ای و آشنایی با نحوه عملکرد آن

پیشرفت تکنولوژی سالهاست که با سرعت بالایی صورت می‌پذیرد و دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ای به بازار عرضه می‌شوند.  در اطراف خود نگاه کنید و به وضوح ببینید که از ظاهر ساختمان ها تا مصالح تشکیل دهنده درب ورودی تا آجر آن نسبت به گذشته تغییر کرده است.

بنابر اعلام شرکت قائم الکترونیک، درب اتوماتیک یکی از این تجهیزات است که رفت‌وآمد و تردد را بسیار ساده کرده است. البته سهولت در رفت‌وآمد، تنها مزیت نصب درب اتوماتیک نیست. این روزها شاهد نصب درب اتوماتیک در بسیاری از ساختمان‌های تجاری، اداری و گاها مسکونی هستیم. مزایای بسیاری که این درب‌ها دارند، باعث شده تا بسیاری از افراد به خرید و نصب آن‌ها علاقه‌مند باشند و در ساختمان‌های خود از آن بهره ببرند.

انواع درب‌های اتوماتیک

مدل‌ها و انواع مختلفی از درب اتوماتیک توسط شرکت‌های مختلف، تولید و عرضه می‌گردند. در کشور ما تولیدکنندگان مختلفی همچون قائم الکترونیک در این زمینه فعالیت می‌کنند و انواع مختلف این درب‌ها را با کارایی متنوع، طراحی و اجرا می‌کنند. به‌طورکلی درب‌های اتوماتیک ازنظر ساختار به ۶ گروه زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • درب کشویی یا اسلایدینگ
  • درب نیم‌گرد یا قوسی
  •  درب چرخان یا گردان
  •  درب‌های مثلثی یا زاویه شکسته
  •  درب‌های تلسکوپی
  • درب‌های اتوماتیک تاشو

این نوع درب‌ها از جنبه عملکرد و نوع کارایی نیز به سه بخش زیر دسته‌بندی می‌شوند که شامل:

  • درب‌های الکترومکانیکی (عملکرد: چرخ‌دنده و گیربکس)
  • درب‌های هیدرولیک (عملکرد: فشار مایعات و فشار روغن)
  • درب‌های پنوماتیک (عملکرد: فشار گاز یا فشار باد)

درب اتوماتیک کشویی

یکی از انواع درب اتوماتیک که تقریباً در بیشتر مکان‌های عمومی کارایی و استفاده دارد، درب اتوماتیک کشویی است. از این درب معمولاً برای محیط‌های کاری، اداری، تجاری و گاهأ برای ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود. در  واقع فارغ از تجاری یا مسکونی بودن محل استفاده، کاربرد این نوع درب‌ها بیشتر در مکان‌هایی است که از عبور و مرور زیادی برخوردارند. درب اتوماتیک کشویی، دارای یک حسگر جهت تشخیص حضور افراد در مقابل درب بوده که موجب باز و بسته شدن اتوماتیک درب می‌شود.

 

مزایای استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای

تمام مجموعه‌های کاری به دنبال کسب رضایت مشتری و ارباب‌رجوع هستند. در واقع این مشتری‌ها هستند که به یک کسب‌وکار اعتبار می‌بخشند. هر نوع امکاناتی که بتواند دسترسی آسان را در اختیار مشتری‌ها قرار دهد، نوعی سرویس‌دهی به مشتری تلقی می‌شود. درب اتوماتیک می‌تواند تردد افراد به یک مکان را بسیار آسان‌تر از زمانی کند که یک درب معمولی در آنجا نصب‌ شده باشد. این موضوع زمانی پررنگ‌تر جلوه می‌کند که کودکان، افراد سالمند، افرادی که ناتوانی‌های حرکتی دارند و ... بخواهند وارد یک مجموعه شوند. توان جسمانی این عزیزان معمولاً کمتر از افراد عادی است و نصب درب اتوماتیک، رفت‌وآمد این عزیزان را بسیار ساده‌تر خواهد کرد. همچنین افرادی که از ویلچر یا عصا نیز استفاده می‌کنند هم به‌سادگی می‌توانند از طریق درب اتوماتیک، رفت‌وآمد کنند.

درب‌های اتوماتیک در مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام برای مکان و موقعیت خاصی مفید و کاربردی هستند. درب اتوماتیک شیشه‌ای به‌عنوان یکی از انواع درب‌های اتوماتیک پرکاربرد شناخته می‌شود. این روزها استفاده از درب اتوماتیک شیشه‌ای بسیار مرسوم شده است و آن‌ها را در بسیاری از ساختمان‌ها مشاهده می‌کنید. برخی از مکان‌هایی که در آن‌ها از این درب‌ها استفاده می‌شود عبارت‌اند از:

  •  ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه راه‌آهن
  • بانک‌ها
  • ادارات
  • سازمان‌ها و بسیاری از مجموعه‌های کاری
  • هتل‌ها
  • سالن‌ها
  • کافه‌ها و رستوران‌ها

به‌طورمعمول درب‌های اتوماتیک در هر مکانی نصب می‌شوند. در هر مکانی که احساس می‌کنید نیاز به نصب درب اتوماتیک وجود دارد، می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. این درب‌ها بسیاری از ضعف‌های درب‌های قدیمی را کاهش داده‌اند و البته برای خرید درب‌های اتوماتیک، باید بودجه‌ی بالاتری نیز در نظر بگیرید. هزینه‌هایی که خرج خرید درب اتوماتیک می‌کنید، مزایای زیر را برای شما به همراه خواهد داشت:

  •  سهولت رفت‌وآمد برای کودکان، افراد سالخورده، افرادی که ضعف فیزیکی و حرکتی دارند و ...
  •  افزایش بهداشت فردی و عمومی با نصب درب اتوماتیک
  • کمک به کاهش هزینه‌ها و ذخیره انرژی

نحوه‌ی عملکرد درب اتوماتیک

در واقع تشخیص فرد توسط سنسور، نقطه‌ی شروع عملکرد درب اتوماتیک است و پس‌ از آن درب باید باز یا بسته شود. سنسورهای درب به یک درایو الکترونیکی متصل می‌شوند که این درایو از طریق یک درایو کمکی یا چرخ‌دنده به هیئت‌رئیسه‌های درب متصل می‌شود. چرخ‌دنده‌ها توسط کمربندهای لاستیکی حرکات باز و بسته شدن درب را تنظیم می‌کنند و در ادامه به‌وسیله‌ی غلطک‌هایی که در زیر درب قرار دارند، درب اتوماتیک به‌راحتی باز و بسته می‌شود.

این روزها درب‌های اتوماتیک بسیار راحت و کاملاً امن تولید می‌شوند و همواره تولیدکنندگان در بخش‌های تحقیق و توسعه‌ی خود، به دنبال راه‌هایی هستند که آن را زیباتر و درعین‌ حال کارآمدتر کنند. ممکن است در آینده‌ای بسیار نزدیک، شاهد تولید درب اتوماتیک با قابلیت‌ها و سطح هوشمندی بالاتری باشیم و درب‌های امروزی به نظرمان ساده و معمولی به نظر برسند.

شرکت قائم الکترونیک به‌عنوان پیشگام در صنعت درب‌ شیشه ای با مجموعه‌ای متشکل از کارشناسان و تکنسین‌های مجرب در حوزه‌ی مهندسی الکترونیک، با هدف انجام خدمات مطلوب در حفظ، نگهداری و پشتیبانی روزافزون در راستای کسب رضایت مشتریان داخلـی و خارجی در خدمت شما سروران گرامی می‌باشد. همچنین شرکت قائم الکترونیک ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین انواع راهبند پارکینگ است با مراجعه به سایت این شرکت می توانید لیستقیمت درب شیشه ای و دیگر محصولات را مشاهده کنید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: