آشنایی با خواص ظروف مسی
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

شنبه 12 بهمن 1398
ن : khashayars

آشنایی با خواص ظروف مسی

آشنایی با خواص ظروف مسی

از خواص مس برای سلامتی بدن و بهبود آن در ظروف مسی آشنا شویم:

خواص مس:

مس یک فلز رساناست و ظروف مسی هم شامل همین رسانا بودن هست و علت خوب جا افتادن غذا در این ظرف های مسی این است که حرارت در ظروف مسی بیش از سایر ظروف فلزی نگهداری و به طور یکنواخت توزیع می شود .پخت غذا در این ظروف که میتواند شامل قابلمه مسی، ماهی تابه مسی، کفگیر و ملاقه مسی و... باشد و با توجه به خواصی که دارد می تواند برای سلامتی بدن مفید باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

پخت غذا در ظروف مسی باعث از بین رفتن حالات خستگی و خواب آلودگی می شود چون دلیل این احساس کمبود یون مس می باشد و برای جبران کمبود یون مسی و غلبه بر این احساسات ظروف های پخت و پزی مسی (قابلمه مسی، ماهی تابه مسی و...) می تواند خوب ظاهر شوند.

خواص مس مرتبط با خاصیت ضد التهابی آن است که می تواند در کاهش نشانه های آرتروز مفید باشد.

یک ماده ضروری برای رنگدانه تیره طبیعی است که به پوست، مو و چشم رنگ می دهد و همچنین این را هم در نظر بگیرین که مس یک ماده معدنی مهم برای جوان دیده شدن شماست.

از خواص مس می توان به اثر مثبت روی تولید انرژی بدن هم صحبت کرد چرا که مس به عنوان کاتالیزور در احیای اکسیژن مولکولی به آب عمل می کند. زمانی که مس کافی در بدن خود داریم، انرژی کافی برای انجام فعالیت های خود را خواهیم داشت.

ظرف مسی نقش بسیار مهمی از فرایند درمان زخم هاست. چرا که مس، میتواند در قابلمه مسی و یا سایر ظروف مسی باشد و اینکه این ماده به عنوان یک سازنده ایمنی خوب عمل می کند و کم خونی را بهبود می بخشد و همین امر باعث می شود بدن سریع تر و بهتر با بیماری ها مبارزه کند. مس یک فاکتور در بیشتر فرایندهای آنزیمی است که منجر به تسریع فرایند درمان می شود.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که مس می تواند سطح کلسترول بد خون را کاهش دهد و به افزایش کلسترول خوب خون کمک نماید. همین امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، سکته و حملات قلبی را کاهش می دهد

از دیگر خواص مس به گزارش سایت هلث نیوز، آب ذخیره‌شده در ظرف مسی می باشد که عملکرد گوارش را تقویت می‌کند و همچنین در سوزاندن چربی مؤثر است. مس به معده کمک می کندتا عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر آن التهاب را به حداقل می‌رساند و باکتری ها را از بین می‌برد. به همین علت است که بسیاری از مردم اول صبح آب را از ظروف مسی می نوشند.

این آب آشامیدنی برای قلب نیز مفید است و می‌تواند میزان کلسترول و فشار خون را کنترل کند و مانع از ایجاد پلاک شود.

با روش های زیر معایب ظروف مسی برطرف می شود:

رفع معایب ظروف مسی:

ظروف مسی زود اکسید می شوند برای جلوگیری از این کار روشی به نام نانو(آنتی اکسید) وجود دارد که لایه ی نازکی هست که بر روی ظروف مسی میاید تا مانع از اکسید شدن این ظروف و به تبع آن مانع از تیرگی گردد.

در داخل ظروف های پخت و پزی مسی همانند قابلمه مسی که داخلشان بوسیله قلع اندود کاری شده توجه داشته باشید که از بین نرفته باشد چون وجود قلع به عنوان پوشش داخل ظرف مسی برای کاهش میزان ورود مس به غذا استفاده می شود. و همچنین مس با غذاهای اسیدی واکنش نشان می دهد پس به این علت داخل ظروف پخت و پزی مسی را معمولا با لایه ای از یک فلز دیگرمثل قلع می پوشانند تا از ورود مستقیم مس به غذا جلوگیری شود و بعبارتی قلع کنترل کننده میزان ورودی مس به غذا هست.

در هنگام شست و شو، به این نکته توجه داشت باشید که لایه پوششی محافظ را از بین نبرید و بعبارتی سخت و با فشار نشویید که با از بین رفتن قلع داخل، دیگر نباید در ظروفی که لایه پوششی آنها از بین رفته پخت و پز کرد و دوباره به تولید کننده های این ظروف بدهید که مجدد با هزینه خیلی کم قلع کاری شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: