باتری چیست و نحوه عملکرد باتری ها به چه صورتیه؟
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

چهار شنبه 30 بهمن 1398
ن : khashayars

باتری چیست و نحوه عملکرد باتری ها به چه صورتیه؟

باتری چیست و نحوه عملکرد باتری ها به چه صورتیه؟

باتری ها قطعات الکترونیکی هستن که در ابعاد مختلف در مدارهای ساده و صنعتی استفاده میشن و منبع نیروی الکتریکی برای شارش الکترون ها در مدار هستن.  بطور کلی باتری ها از ۳ بخش تشکیل میشن: ۱- آند (یا همان قطب منفی) ۲- کاتد (یا همان قطب مثبت) ۳- الکترولیت (که بین آند و کاتد قرار میگیره)

باتری یا پیل الکتریکی (ولتائیک) منبعی از انرژی پتانسیل الکتریکی است که در درون آن با انجام واکنش‌های شیمیایی، انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود، این انرژی در قطب‌های باتری قابل دریافت است. انرژی قابل     دریافت در قطب‌های باتری به ازای واحد بار الکتریکی را نیروی محرکه الکتریکی (Electromotive force یاemf) باتری می‌گویند و آن را با یکای ولت اندازه‌گیری می‌کنند. قطب مثبت باتری را آند و قطب منفی آن را کاتد می نامند .

باتری چیست و چگونه کار می کند؟

وسیله ای است که با تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی، بین دو نقطه اختلاف پتانسیل الکتریکی به وجود آورده و سبب شارش بارهای الکتریکی می شود                                                                                                 .

عملکرد کلیه ی باتری ها تقریباً مشابه یکدیگر است. پس با فهم آن چه درون یکی از آن ها رخ می دهد، می توان به درک مناسبی از شیوه ی کار کلیه ی باتری ها دست یافت.

باتری ها یکی از مهمترین وسایلی هستن که همیشه و همه جا به نحوی داریم ازشون استفاده میکنیم. بدون باتری هیچ کدوم از وسایل الکترونیکی مهم روزمره مون مثل تلفن‌همراه، لپ‌تاپ، تبلت، پخش‌کننده موسیقی و … کار نمیکنن. ما حتی برای خرید این دستگاه های الکترونیکی نگاه میکنیم ببینیم ظرفیت و کیفیت باتری داخلشون چطوره! بنابراین به دلیل اهمیت زیاد باتری ها تصمیم گرفتیم که در این مقاله راجع به باتری ها و نحوه عملکردشون توضیحاتی بدیم و انواع باتری ها رو معرفی کنیم. پس با ما همراه باشین.

منابع :
1- دیجیکالا  https://www.digikala.com/search/category-standard-batteries/

2- ویکی پدیا https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C

3- باتری روندا https://ronda-electric.net



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: