دوره های آموزش معماری در مجتمع فنی تهران شعبه نیاوران
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

چهار شنبه 30 بهمن 1398
ن : khashayars

دوره های آموزش معماری در مجتمع فنی تهران شعبه نیاوران

دوره های آموزش معماری در مجتمع فنی تهران شعبه نیاوران

آموزش معماری

برای متوجه شدن اهميت آموزش معماری و طراحی داخلی باید بدانیم که در صورت نبود طرح اولیه ونقشه ای انتزاعی از هر سازه   امکان بوجود آوردن و ساخت آن وجود ندارد.

حتی در گذشته با توجه به نبود امکانات و سختی و پیچیدگی طراحی های دستی امکان ساخت هیچ سازه ای بدون طرح اولیه و طراحی داخلی نبوده است و اهمیت آموزش معماری و آموزش طراحی داخلی بر هیچکس پوشیده نیست.

اما امروزه با دور شدن از فضای تجربی و روش های دستی ، نرم افزار های معماری به کمک ما می آیند و تا آنجا پیش می روند که برای کار در این زمینه ، آموزش نرم افزار های معماری و طراحی داخلی به امری معمول در بازار کار تبدیل شده است. اگرچه در گذشته تسلط بر نرم افزار های معماری به نوعی یک مزیت و نکته ی مثبت برای هر شخصی در بازار کار به شمار می رفت ، اما امروزه و با دسترسی بیشتر به این نرم افزار ها ، تسلط بر آنها برای کار در این زمینه تا حد فوق العاده ای ضروری شده است. و از آنجا که هیچ گاه این نرم افزار ها به صورت اختصاصی در فضای دانشگاه به دانشجو آموخته نمی شود ، علاقه مندان برای کار در حوزه معماری می بایست با شرکت در دوره های آموزش معماری ، بیرون از فضای دانشگاه ، خود را هرچه بهتر برای کار در این زمینه آماده کنند.

مجتمع فنی تهران نمایندگی نیاوران قصد دارد تا با برگزاری دوره های آموزش نرم افزار های معماری و طراحی داخلی، علاقه مندان در این زمینه را گرد هم آورد و با آموزش تمامی نکات کارآمد و پروژه ای ، در کوتاهترین زمان ممکن دانشجویان و مشتاقان را از سایر منابع بی نیاز کند.

دوره های آموزش معماری و طراحی داخلی شامل نرم افزار های اتوکد (Autocad) ، رویت (Revit) ، نرم‌افزار تری‌دی‌مکس (3d studio max)  ، اسکچاپ (Sketch Up) ، تکلا استراکچرز (tekla Structures) ، وی ری (V-RAY) و ... می باشد.

 

نرم افزار اتوکد (Autocad):

اتوکد رایج ترین و پر کاربرد ترین نرم افزار در زمینه معماری و طراحی داخلی به ساده ترین شکل می باشد. به نوعی اتوکد را میتوان پایه و زیربنای تمامی ابزار های ترسیم کامپیوتری معماری و طراحی داخلی بدانیم. به نحوی که اکثر پروژه های عمرانی برای طرح های مرحله به مرحله از اتوکد استفاده میکنند. از ویژگی های بارز این نرم افزار میتوان به امکان بوجود آوردن قالب های ساده دو بعدی و سه بعدی اشاره کرد و همین ویژگی را می توان زمینه ای برای کاربرد گسترده این نرم افزار در بین مهندسین ، دانشجویان و اساتید معماری دانست.

در مجتمع فنی تهران شعبه نیاوران سعی شده است تا با آموزش نکات و دستورات کاربردی در نرم افزار ، علاقه مندان بتوانند حداکثر کاربرد و بهره وری از این نرم افزار را تجربه نمایند.

دوره رویت (Revit):

نرم افزار رویت یکی از کاملترین و جامع ترین نرم افزار ها در زمینه طراحی های دو بعدی و سه بعدی در ترسیمات فنی و همچنین سازه ای و تاسیساتی می باشد و با توجه به همه گیر شدن روز به روز این نرم افزار ، ضرورت یادگیری دوره رویت آن بیش از پیش احساس می شود. به نحوی که اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشته باشید ، برای کار در زمینه طراحی های معماری نرم افزار رویت حرف اول را می زند.

ویژگی ها و مزیت های آموزش نرم افزار Revit :

  • امکان داشتن نقشه های تاسیساتی
  • ایجاد فضایی برای متره و برآورد
  • استفاده از خود سازه ها مثل تیر و ستون و پنجره و دیوار بجای کشیدن خطوط منقطع
  • فضای کاربری ساده تر نسبت به سایر نرم افزار های طراحی معماری
  • و...

ویژگی های بالا وهمچنین گسترش روز افزون کاربران این نرم افزار در سراسر دنیا ، شرایطی را ایجاب کرده است که می بایست برای بروز بودن در شاخه کاری معماری ، بر این نرم افزار تسلط کافی داشته باشیم. مجمتع فنی تهران در نظر دارد تا با برگزاری دوره های آموزش رویت ، علاقه مندان به طراحی معماری را از آموزش کامل و پله پله بهره مهند نماید.

 

نرم افزار تری دی مکس (3Ds Max):

نرم افزار تری دی مکس را می توان بزرگترین و معروفترین نرم افزار در زمینه طراحی داخلی و ترسیم پلان و ایجاد فضای سه بعدی و انتزاعی دانست. استفاده و کاربرد این نرم افزار تا آنجا گسترده می باشد که میتوان به جرات گفت در تمام ایران و جهان برای طراحی های داخلی در دفاتر مهندسی از این نرم افزار استفاده می شود.

بهترین مزیت آموزش این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزار های  آموزش معماری ، آنجا می باشد که کاربر در این نرم افزار طراحی دو بعدی را انجام می دهد اما این نرم افزار با استفاده از محاسباتی دقیق طرح سه بعدی و کامل شده را در اختیار قرار می دهد.

تمامی این قابلیت ها برای آن است که به کاربر درک بهتر و ملموس تری از طرح اولیه و اجرا نشده داده شود ، تا او با بکارگیری علوم مهندسی بهترین انتخاب را از میان طرح های اولیه داشته باشد و نرم افزار تری دی مکس این امکان را با بهترین شکل ممکن در اختیار کاربر قرار می دهد.

نرم افزار اسکچ آپ (SKETCH UP) :

نرم افزار اسکچ آپ اجازه میدهد تا کاربر به دور از چهارچوب های تعریف شده در فضای آکادمیک ، ایده های خلاقانه و کاربردی خود را اجرایی کند و همچین با سرعتی که در طراحی های سه بعدی در اختیار کاربر قرار می دهد ، باعث می شود تا او با سرعت بالایی به طرح های پیشنهادی خود قابلیت درک بیشتری ببخشد.

ویژگی و مزیت این نرم افزار قابل فهم بودن و آسان بودن فضای کاربری آن است که همین باعث محبوبیت بیش از پیش نرم افزار اسکچاپ شده است.

 

همانطور که گفته شد همه این نرم افزار های آموزش معماری به ما کمک میکنند تا قبل از رسیدن به اجرای نهایی پروژه ، طرح های اولیه متنوعی در اختیار داشته باشیم تا با ارزیابی در علوم مهندسی ، بهترین طرح را انتخاب کنیم. نرم افزارهای معماری و طراحی داخلی تا حد زیادی خیال ما را از این بابت راحت کرده اند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: