تجهیزات ضروری تعمیرکاران ایسیو
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

چهار شنبه 28 اسفند 1398
ن : khashayars

تجهیزات ضروری تعمیرکاران ایسیو

تجهیزات ضروری تعمیرکاران ایسیو

تجهیزات ضروری تعمیرکاران ایسیو ، شامل مواردی می شوند که هر متخصص تعمیر ایسیو ای باید آنها را داشته باشد .

تعمیرکاران ایسیو پس از اینکه دوره تعمیرات ایسیو را سپری می کنند برای شروع به کار خود نیاز به یکسری ابزارها دارند نظیر :پروگرامر،دیاگ، تستر ECU ، مولتی متر ، هیتر هویه و ... .

در این نوشته به بررسی اجمالی آنها خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید ...

هیتر و هویه

اولین موردی که تعمیرکاران ایسیو به آن نیاز مبرم دارند ، دستگاه هیتر هویه می باشد .

به واسطه این دستگاه می توان عملیات لحیم کاری و برداشتن قطعات از روی برد ایسیو را انجام داد .

برندهای مختلفی در بازار برای این مورد وجود دارد نظیر Gordak952 , Quick700 و ... ولی اکثرا به دلیل قیمت مناسب و کیفیت خوب ،  Gordak952 را انتخاب می کنند .

پروگرامر

مورد بعدی که از جمله واجبات یک تعمیرکار ایسیو است ، دستگاه پروگرامر می باشد . به وسیله این دستگاه می توان عملیات های مختلفی را روی ایسیو انجام داد که مهمترین آن برنامه ریزی آی سی های مختلف ECU می باشد . برندهای متنوعی در بازار موجود است ولی یکی از بهترین پروگرامرها که دارای قابلیت ها متنوعی بوده ، پشتیبانی بسیار عالی ای دارد و قیمتش نیز مناسب است ، پروگرامر 7 پروگ می باشد .

این پروگرامر امکانات متنوعی شامل : پشتیبانی اکثر پروتکل های خودرو و برنامه ریزی چیپ های خودرو ، قابلیت برنامه ریزی ایپرام های 8 پین خارج از مدار ، قابلیت برنامه ریزی یونیت های خودرویی به روش ISP بدون خارج کردن قطعه از روی مدار ، قابلیت دانلود و تبدیل ایسیو با کانکتور عیب یاب و ... می باشد .

همچنین دارای یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد .

تستر ایسیو

این دستگاه نیز مورد بعدی ای می باشد که یک تعمیرکار ایسیو حتما باید تهیه نماید . وظیفه این دستگاه شبیه سازی خودرو برای تست ECU می باشد . به واسطه این دستگاه دیگر نیاز نیست که هر بار پس از تعمیر ای سی یو ، آن را بر روی ماشین بسته و تست کنید .

دستگاه های مختلفی جهت تست ECU وجود دارد که یکی از بهترین آنها ، تستر ایسیو نگار خودرو می باشد که دارای امکانت بسیار عالی و متنوعی می باشد و همچنین این دستگاه نیز دارای یکسال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می باشد .

دستگاه دیاگ

دستگاه دیاگ یا عیب یاب خودرو وظیفه شناسایی خطاهای مختلف مرتبط با ایسیو و سنسورها و عملگرها را دارا می باشد .

معمولا اولین کاری که پس از خرابی قسمتهای الکترونیک خودرو یا سنسورها و عملگرها و روشن شدن چراغ چک ، ایربگ ، ABS و ... صورت می پذیرد ، دیاگ زدن است .

با این کار می توان دقیق متوجه شد که کدام قسمت خودرو دچار مشکل شده و نسبت به رفع عیب آن قسمت اقدام کرد .

از جمله بهترین دیاگ های حال حاضر بازار ، دیاگ نگار خودرو می باشد که دارای امکانات بسیار متنوعی است ، نظیر : قابلیت دانلود و تبدیل بسیار پیشرفته و تخصصی بدون نیاز به دامپ هوشمند با شناسایی اتوماتیک ، قابلیت خواندن کد سوییچ و تعریف کلید بسیار پیشرفته با کاربری بسیار ساده و آسان ، قابلیت اصلاح کیلومتر پیشرفته و هوشمند کلیه ایسیوهای ایرانخودرو و سایپا ، قابلیت تیونینگ و ریمپ ایسیو به صورت پیشرفته و هوشمند برای اولین بار در داخل کشور و ...

همچنین این مورد نیز دارای یکسال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می باشد .

انژکتور شور

همانطور که از نامش پیداست ، این دستگاه کار شست و شوی انژکتورها را انجام می دهد .

البته این دستگاه جزء واجبات یک تعمیرکار ایسیو نیست ولی اگر دارای یک تعمیرگاه برق و ایسیو خودرو می باشید ، بهتر است این دستگاه را نیز تهیه کنید چرا که اولا شست و شوی انژکتور ها به واسطه این دستگاه بسیار آسان است ثانیا تقریبا همه ی خودروهایی که به تعمیرگاه شما مراجعه می کنند احتمالا نیاز به شست و شوی انژکتور خواهند داشت .

انژکتور شور نگار خودرو در دو مدل 5000 و 7000 جوابگوی نیاز شما خواهد بود .

تستر سیم کشی خودرو

این دستگاه نیز وظیفه تست قسمتهای برقی خودرو را بر عهده دارد . بعضی مواقع ممکن است خودرویی با مشکلات ایسیو به شما مراجعه کند ولی پس از تست کردن متوجه شوید که ایسیو مشکلی ندارد و ممکن است سیستم برق کشی خودرو دچار مشکل شده باشد .

از جمله تستر های سیم کشی خوب بازار با قیمت مناسب ، مولتی پروب نگار خودرو می باشد . مولتی پروب نگار خودرو یک تستر سیم کشی چند کاره است که می تواند تست وضعیت های مختلف سنسورها و عملگرهای خودرو را انجام دهد . به واسطه این دستگاه ، تعمیرکاران قادرند تست مراحل مختلف شامل شبیه سازی، لاجیک، اهم متر و …. را برای قطعات الکتریکی و الکترونیکی خودرو انجام دهند .

مولتی متر

یکی دیگر از واجبات تعمیرکاران ایسیو و الکترونیک ، دستگاه مولتی متر می باشد . به واسطه این دستگاه می توانید ولتاژهای مختلف روی برد خودرو و یا سنسورهای خودرو را اندازه گیری کرده و برای تست روی برد نیز از قسمت Buzzer آن استفاده های لازم را ببرید .

مولتی متر هم در بازار دارای مدلهای بسیار متنوعی با قیمتهای متفاوت است . دو برند بسیار رایج در بازار Victor VC97 و DEC 330FC می باشد . البته اگر از نظر مالی مشکلی ندارید می توانید برندهایی نظیر هایوکی را نیز تهیه کنید ولی یکی از دو مدل قبلی گفته شده نیاز شما را برطرف می کند .

ابزارهای جانبی

تا اینجا هر چه معرفی کردیم ابزارهای اصلی برای تعمیرات ECU بوده است . ولی شما نیاز به یکسری ابزار دیگر هم دارید که البته هزینه کمتری نسبت به بقیه موارد دارد نظیر : سیم قلع نازک ، روغن لحیم ، مایع فلکس ، قلع کش ، تینر و ظرف تینر ، پنس سر کج و صاف ، پالت آی سی و ...

و همچنین نیاز به یکسری قطعات الکترونیک نظیر انواع آی سی ، مقاومت ، خازن ، کریستال و ... نیز می باشد که چنانچه دوره تعمیرات ایسیو را گذرانده باشید ، حتما با این موارد آشنا خواهید شد .

جمع بندی

خب در این نوشته سعی کردیم شما را با مهمترین تجهیزات مورد نیاز تعمیرکاران ایسیو آشنا کنیم . برخی از این ابزارها نیاز شماره 1 تعمیرکار ایسیو است و برخی دیگر از درجه اهمیت کمتری برخوردار می باشد .

چنانچه علاقمند به گذراندن دوره های تعمیر ایسیو و یا خرید دستگاه هایی نظیر دیاگ ، انژکتور شور ، تستر ایسیو ، مولتی پراب ، پروگرامر هستید می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید .

02166173086 – 09120732297

WWW.PSKECU.COM

پارسیان صنعت خودرو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: