نگاهی به تاثیرسولفات هاي منگنز، منیزیم، مس در سرنوشت انسان و حیوانات
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

دو شنبه 29 ارديبهشت 1399
ن : khashayars

نگاهی به تاثیرسولفات هاي منگنز، منیزیم، مس در سرنوشت انسان و حیوانات

نگاهی به تاثیرسولفات هاي منگنز، منیزیم، مس  در سرنوشت انسان و حیوانات  

سولفات چیست؟

سولفات ها گروهی از مواد معدني متفاوت هستند و می توان گفت شامل حداقل صد نوع كاني می باشد. ساختار اصلی سولفات ها از So4 تشکیل شده است. از سوی دیگر برخی از این سولفات ها در فعالیت های صنعتی کاربرد دارند که از آن جمله می توان به سولفات منگنز، سولفات منیزیم، سولفات مس اشاره كرد. در ساختار این نوع سولفات ها یک فلز مانند منگنز، منیزیم و مس و یک غیر فلز مانند سولفات از طریق پیوندهای کووالانسی به هم پیوند می خورند. اين سولفات ها نقش مهمي در صنعت كشاورزي دارند و اغلب از آنها به عنوان كود استفاده می شود که نقش موثری در تامين مواد مغذی براي گياهان و درختان دارند اما از سوی دیگر صنعت كشاورزي و دامداری وابسته به زندگی انسانی است و رشد جمعیت، نابودی مراتع و زمین های کشاورزی جزء لاینفک زندگی بشری هستند و همیشه به مواد غذایی نیاز بوده است. پس می بینیم چقدر این مواد معدنی در زندگی نوع بشر اثرگذار است. سولفات ها هم به صورت طبیعی و هم صنعتی همیشه در حال تولیداند.

سولفات های منگنز

سولفات منگنز از سولفات هاي مهم است که در صنعت کشاورزی نقش مهمی دارد و از آن به عنوان افزودنی خوراک دام و طیور استفاده می شود، در مواد شیمیایی و کودهای شیمیایی، برای تقویت بازدهی در گیاهان کاربرد دارد تا بتوانند در سنتز اسیدهای چرب عمل کنند، از سوی دیگر این سولفات در لعاب ها، لاک ها و سرامیک ها،  کاربرد دارند حتی و به عنوان یک ماده برای تصفیه آب آشامیدنی مورد استفاده قرار مي گيرد. اما نقش مهم سولفات منگنز بیشتر در صنعت کشاورزی است. چون سولفات منگنز در برگ ها و ساقه گیاهان، موجب فتوسنتز بهتر است اما امروزه به خاطر برخی دلایل، وجود مواد آلی و معدنی در خاک کم شده است و این احتمالا به خاطر  آهكي شدن زمين هاي كشاورزي است و اين باعث کیفیت کمتر محصولات و تولیدات کشاورزی می شود.

 این کود شیمیایی در خاک های بازی و اسیدی قابل استفاده  است و ویژگی این کود شیمیایی محسوب می شود، بنابراین حجم زیادی از آن در صنایع کشاورزی استفاده می شود.  از این سولفات بیشتر در نخلستان ها استفاده می شود چون بیشتر به منگنز نیاز دارند و چون میزان استفاده از آن  بستگی به نوع نیاز گیاهان دارد. از  تركيب دی اکسید منگنز با دی اکسید گوگرد می توان سولفات منگنز ساخت. اگر ازكود سولفات منگنز چيني، استفاده شود محصولات کشاورزی با کیفیت تری می توان تولید کرد.  شرکت آترین فرازان آوین، به عنوان تامين كننده سولفات منگنز چيني و فروش سولفات منگنز چيني، در خدمت سوالات شماست. در صورت هر گونه سوال می توانید آن را با مشاوران ما در شرکت آترین فرازان آوین در میان گذارید.

سولفات های مس

سولفات های مس، ماده ای چند منظوره و پرکاربرد است و از سولفات هاي بسيار مهمی است که وجود آن ضروری است. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، سولفات های مس را طبقه بندی کرده است. سولفات مس در صنعت كشاورزي، کاربردهای بسیاری دارد و بیشتر برای از بین بردن قارچ ها از آن استفاده می شود برای اینکه بیماری های باکتریایی و قارچی محصولات میوه، سبزیجات و آجیل  کنترل کند. کپک، لکه های برگ، تاول ها  از جمله بیماری هایی که این محصولات ممکن است بدان دچار شوند.

باید خاطر نشان کرد، سولفات مس در آب، کاملا حل می شود به همین دلیل به راحتی در محیط پخش می شود و در خاک های اسیدی، چسبندگی کمتری ایجاد می کند. همچنین از  این سولفات ها در سیستم های آبیاری و تصفیه آب شهری استفاده می شود و  حتی می تواند حلزون ها  را از بین ببرد. کاربردهای این سولفات به قدری زیاد است که می توان به نقش آن در تولید رنگ‌های آبی و سبز، در رنگرزی پارچه‌های نخی و ابریشمی، آبکاری، ساخت مرکب برای ورق‌های حلبی، رنگ مو، تولید سموم قارچ کش، نگهداری چوب، رنگرزی چرم، باطری سازی، از بین بردن خزه ها در محیط های آبی مانند استخرها، مکمل غذای دام و طیور اشاره کرد. این ماده اغلب اگرچه ممکن است در برخی موارد سمی هم باشد اما برای آزمایش رشد کریستال ها و آبکاری مس استفاده می شود. هم چنين  برای آزمایش کم خونی هم کاربرد دارد. با مراجعه به سايت شرکت آترین فرازان آوین از قيمت سولفات مس و نحوه بسته بندي فروش سولفات مس می توانید آگاهي يابيد.

سولفات مس

 سولفات منیزیم، سولفات  مصنوعی  

سولفات منیزیم برای استفاده در تولید محصولات ارگانیک، مجاز است و به خاک اضافه مي شود. هم چنين سولفات منیزیم در میزان رشد و عملکرد انسان و گیاهان  از اهمیت زیادی برخوردار است. منیزیم در فرآیند بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی گیاه بسیار نقش دارد، مثلا درتثبیت دی اکسیدکربن فتوسنتزی، سنتز پروتئین تشکیل دهنده کلروفیل و استفاده از فتوسیمیلات، فوتو فسفوریلاسی و نتشکیل ATP در کلروپلاست نقش دارد. از سوی دیگر می توان از آن به عنوان یک ماده مصنوعی مجاز برای استفاده در تولید خوراك دام استفاده کرد.  همچنین محصول چندگانه حاوی سولفات منیزیم توسط FDA (سازمان دارويي و غذايي) تایید شده و در مصارف پزشکی کاربرد دارد. مثلا  و از آن به عنوان یک ضد تشنج، ملین، ضد عفونی کننده، کمک کننده جایگزینی الکترولیت با هیپومگانیسمی استفاده می شود و در درمان  بیماری های قلبی، هیپرترمی بدخیم، درد مفاصل، درد عضلانی، جلوگيري از زايمان زودرس، جلوگيري از حملات آسم، بسیار نقش دارد و از آن  با تزریق وریدی هم استفاده می شود و باعث عبور بهتر هوا در مجاری هوایی  می شود. در ايران، شركت هاي صنايع و مواد شيميايي زيادي، تامين كننده سولفات منيزيم مي باشند. شرکت آترین فرازان آوین هم در این امر فعالیت می کند و  تأمین کننده انواع مواد شیمیایی، مواد اولیه صنایع فولاد و انواع سولفات های فلزی، سولفات هايي با درجه هاي مختلف و خلوص، است و انواع سولفات ها را با كيفيت عالي به سایر کارخانه های داخل و خارج از کشور می فرستد. فروش سولفات منيزيم به صورت اينترنتي در شركت آترین فرازان آوین امكان پذير  است و با استفاده از سایت آن می توانید به قيمت سولفات منيزيم دست یابید.

 

 

این مطلب صرفا یک رپرتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل متن رپرتاژ آگهی قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: