راهنمای خرید کیسه بوکس
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

یک شنبه 16 شهريور 1399
ن : khashayars

راهنمای خرید کیسه بوکس

راهنمای خرید کیسه بوکس

ورزش بوکس یا مشت‌ زنی یکی از رشته‌ های ورزش رزمی است که در آن دو نفر با ضربات مشت در دو نوع آماتور و حرفه ای با هم مبارزه می کنند. بوکس به عنوان یک ورزش رزمی به آمادگی بدنی کمک کرده و باعث تقویت قدرت، سرعت، چابکی، هماهنگی دست و چشم و استقامت در بوکسور ها می شود. تجهیزات ورزش بوکس عبارتست از : دستکش بوکس ، محافظ لثه ، کفش بوکس، محافظ سر بوکس، خرید کیسه بوکس.

در این مطلب ما به معرفی کیسه بوکس ، انواع آن و کاربردهایش می پردازیم . کیسه های بوکس معمولاً بیشتر در ورزش های رزمی ، شمشیر بازی و آموزش های نظامی استفاده می شوند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید افراد آماتور نیز میتوانند کیسه بوکس را به عنوان تجهیزات ورزشی خانگی استفاده کنند و از این طریق علاوه‌ بر کالری‌ سوزی، پایین‌تنه و بالاتنه‌ خود را خوش‌فرم و عضلانی کنند. در واقع کیسه بوکس انتخاب عالی برای باشگاه های خانگی است و می تواند در مقایسه با تردمیل ها، دوچرخه های ثابت و دستگاه های چند کاره سطح تناسبی به کاربر ارائه دهد. اما تمامی کیسه بوکسها یکسان نیستند بلکه بار هرکدام میتوانید تجریه متفاوتی از مشت زنی داشته باشید. . نوع واقعی تمرین و استفاده از کیسه های بوکس تأثیر عمده ای بر انتخاب کیسۀ مناسب خواهد داشت.

انواع کیسه های بوکس :

  • کیسه های سنگین (heavy bag) : این کیسه ها مناسب برای کسانی است که ورزشهای قدرتی انجام می دهند و به دنبال هماهنگی عضلاتشان هستند و با وجودی سختی و محکمی مناسب ، مقاوت بالایی در تمرینات قدرتی دارند. کیسه های بوکس سنگین از نظر مواد سازنده دو نوع آبی وشنی و از نظر کاربرد در دو نوع ایستاده و آویز هستند. کیسه های پرشده از آب حداقلترین آسیب را به دست می رسانند ولی کیسه های شنی دوام بیشتری دارند و مناسب تمرینات پا هستند.

  • کیسه آپرکات (Uppercut Bags) : این کیسه ها مناسب ضرباتی است که در سطح کمر شروع شده و به زیر چانه حرکت می کنند. آپرکات مدل کوچک شده کیسه سنگین است ، به راحتی قابل حمل نیست ونیاز به فضای اختصاصی دارد.
  • کیسه های سرعتی ( Speed Bags) : کیسه سرعتی همانطور که از نامش پیداست مناسب تمرینات سرعتی است و تمرین با آن به بهبود هماهنگی بین چشم و دست، ریتم و سرعت ورزشکاران کمک میکند. کیسه های سرعتی بر روی یک فنر نصب می شوند و با ضربه به سرعت باز میگردند و معمولا قابل حمل نیستند چرا که باید در جای ثابتی به سقف متصل شوند.
  • کیسه های دوطرفه ( Double-Ended Bags ) : کیسه دوطرفه یا کیسه زمین به هوا ، همانند کیسه های سرعتی هستند و همان کاربرد را دارند . تنها تفاوت آنها این است امکان تمرین مهارت های دفاعی را به ورزشکار می دهد. این کیسه ها باید درجای ثابتی وصل شوند و نیاز به فضای اختصاصی دارند.

راهنمای خرید دمبل

دمبل یکی از لوازم ورزشی پرکاربرد و ارزان قیمت است که حتی ورزشکاران تفریحی نیز میتوانند در هر محلی از آن استفاده کنند. دمبل برای تقویت، حجم دادن و ازدیاد دوام و تحمل ماهیچه های گوناگون بدن مورد استفاده قرار میگیرد. انتخاب دمبل مناسب و یادگیری استفاده صحیح از آن برای کاهش آسیب های جسمی همواره دغدغه ورزشکاران است . بطورکلی دمبل ها در سه مدل هستند :

  1. دمبل های ثابت
  2. دمبل قابل تنظیم
  3. دمبل ایروبیک

  • دمبل های ثابت : این دمبلها از وزنه های ثابتی در دو طرف خود برخوردار هستند و نمی توان به آن ها وزنه ای را اضافه و یا کم نمود. از این دمبلها را در سه مدل متفاوت در دسترس هستند.
  1. دمبل های لاستیکی ثابت ( Fixed Rubber Dumbbells ) : این دمبل ها به دلیل پوشش لاستیکی ،تولید صدای کم ، سهولت در استفاده ، کیفیت و دوام در مقابل تمرینات سخت روزانه پرکاربردترین در نوع خود برای باشگاه های خانگی و عمومی هستند.
  2. دمبل های یورتان ثابت ( Fixed Urethane Dumbbells) : دمبل پلی اورتان و لاستیکی تفاوت چندانی در ظاهر ندارند ولی در اصل لایه بیرونی آنها بسیار دشوار است و نسبت به خراشیدگی و تراشه و مواردی که موجب اثر گذاری بر دمبل های لاستیکی خواهد شد بسیار مقاوم می باشند. به همین دلایل محبوبیت بیشتری دارد.
  3. دمبل های هگزاگونالی ثابت ( Fixed Hex Dumbbells ) : ارزانترین نوع دمبل های ثابت این نوع است . یکی از فواید دمبل های هگزاگونالی این است که در هنگام کار با وزنه های گوناگون و تمرینات مختلف که به صورت مکرر دمبل ها را بر خواهید داشت و بر روی زمین خواهید گذاشت موثر است.
  • دمبل قابل تنظیم : مناسب ورزشکارانی است که قصد انجام حرکات ورزشی را در محیط های خانه و یا محل کار خود بصورت انفرادی دارند و می توانند با خرید یک جفت دمبل با قابلیت تنظیم وزن آن و همچنین خرید دیگر وزنه های جورواجور و نصب آن ها بر روی دسته مربوطه، با دمبلی مواجه شوند که از وزن مورد نظرشان برخوردار است.
  • دمبل های ایروبیک: این نوع از دمبل ها مخصوص انجام حرکات ایروبیک چه در محیط های خانگی و چه در باشگاه ها می باشند. از وزنی بین ۵۰۰ گرم تا ۱۰ کیلوگرم برخوردار هستند و به دلیل سبکی و داشتن روکشی منعطف بر روی خود، می توان از آنها برای انجام حرکات مختلف ورزشی بهره گرفت. ناگفته نماند این نوع از تجهیزات ورزشی مخصوصِ ایروبیک دارای وزن های مختلف با رنگ های مشخصی هستند که حرفه ای ها با دیدن رنگ آنان، خود متوجه سبک و یا سنگین بودن وزن آن ها می شوند.

 

راهنمای خرید تجهیزات کوهنوردی

ورزش کوهنوردی عمدتا به ورزشی می گویند که ورزشکاران در آن کوهپیمایی میکنند و از دل صخره ها و مسیرهای صعب العبور خود را به هدفی نهایی خود یعنی اوج قله می رسانند. در سالیان اخیر این ورزش سخت و جذاب طرفداران زیادی پیدا کرده است و هر انسان دوستدار طبیعتی سعی در کشف هیجانات آن دارد. همانطور که کوهنوردی هیجان انگیز است به همان اندازه یا حتی بیشتر خطرناک است. برای کاستن خطرات نیاز دارید با تجهیزات کامل به دل طبیعت بزنید . مهمترین تجهیزات کوهنوردی  که طبیعت گردان نیز میتوانند از آنها استفاده کنند عبارتست از : کاپشن پلار- کاپشن گورتکس- شلوار- کلاه- کوله‌پشتی - چادر چهار فصل - کیسه خواب- کفش کوهنوردی- کرامپون (یخ‌شکن)- تبر یخ‌ - اجاق کوهنوردی- چراغ قوه و....

در این راهنما سعی داریم موارد مهم رو به اختصار توضیح دهیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید:

  • کفش کوهنوردی : مهمترین آیتم در ورزش کوهنوردی خرید کفش اختصاصی آن است . كفش كوه نه آن‌قدر بايد تنگ باشد كه ايجاد ناراحتي كند و نه گشاد باشد كه باعث تاول شود. رويه آن مي‌تواند، هم از جنس طبيعي چرم باشد و هم از جنس مواد مصنوعي. براساس قابلیت کفشهای کوهنوردی به 4 دسته تقسیم می شوند :

1) کفش صعودهای هیمالیائی : کفش­های 3 پوش یا 2 پوش ازاین نوعند که مخصوص زمستان هستند.

2) کفش کوهنوردی سنگین : قابلیت نصب گرامپون را دارند بخاطر لایه های زیاد قوی و بادوامند و میتوان به راحتی در زمستان از آن استفاده نمود.

3) کفش کوهنوردی : این مدلها نیمه سنگین هستند و برای هر فصلی جز زمستان مناسب هستند.

4) کفش کوهپیمایی: این کفش مناسب کوهنوردی کوتاه یک یا نهایت دو روزه است و نمیتوان در شن یا محلهای سنگ لاخی از آن استفاده کرد.

5) کفش راهپیمایی: مناسب مسیرهای سبک

6) کفش سنگ نوردی: کتانی سنگ نام دیگر این کفشهاست که مناسب سالن یا همان صعودهای سالنی است.

  • کوله‌پشتی : کوله کوهپیمایی از جنس پارچه‌های ضدآب و مقاوم مانند برزنت و لایه لایلونی ساخته می‌شود. وزن کوله باید به گونه‌ای باشد که به کمر فشار نیاورد و خسته کننده نباشد. دقت کنید کوله مناسب خانمها و آقایان از لحاظ دوخت وراحتی و سایز متفاوت هستند. رنگ کوله باید مناسب باشد بطوری که چه در روز چه در شب و هر محیط طبیعی دیگری قابل دید باشد.عموما رنگ کوله ها زرد ، نارنجی یا قرمز انتخاب می شوند. حداکثر حجم کوله‌پشتی‌تان معادل۲۵ تا ۳۰ لیتر باشد.
  • کیسه خواب : یکی دیگر از تجهیزات ضروری کوهنوردی کیسه خواب است. یک کیسه خواب خوب باید مناسب هر 4 فصل ، عایق دار ، دارای الیاف مناسب و کلاه دار باشد و بتواند در ارتفاعات در مقابل سرما جان کوهنوردان را حفظ کند.
  • چادر چهار فصل : اگر صعودتان طولانیست یا قصد شب مانی دارید خرید یک چادر را فراموش نکنید. چادر مناسب کوه باید سبک باشد و مناسب حمل روی کوله ، جنس آنها باید از محکم و بادوام وضد آب (نایلونی ) باشد. جادار و فریم منعطف داشته باشد.

راهنمای خرید تجهیزات تناسب اندام

امروزه دغدغه اصلی هرفردی فارغ از سن و جنسیت داشتن اندامی متناسب است ولی این روزا با توجه مشغله کاری افراد اندکی هستند که فرصت رفتن به باشگاه ها را دارند و متاسفانه سایر افراد نیاز دارند تا تجهیزاتی در منزل برای ورزش داشته باشند اما برای تجهیز کردن باشگاه خانگیشان اطلاعات کافی ندارند. در این راهنما سعی داریم لوازم ورزشی مناسب تناسب اندام را جهت خرید آسان باشگاه ها و افراد علاقمند برای استفاده در منزل و محل کار معرفی کنیم .

تجهیزات سبک ورزشی : این تجهیزات شامل طناب ، دمبل، نیمکت، توپ ورزشی، استپ، بند ورزشی، مت ورزشی ، نوار کششی، گام شمار، توپ تعادل، توپ طبی، وزنه ، حلقه لاغری

 

وسیله ای کم هزینه که در عین سادگی کالری بالایی می سوزاند و مناسب ورزشهای هوازیست طناب
لوازمی ارزان قیمت برای تقویت، حجم دادن و ازدیاد دوام و تحمل ماهیچه های گوناگون بدن مورد استفاده قرار میگیرد. دمبل
حلقه لاغری یک کالری‌سوز حرفه‌ای است! تنها با ۱۰ دقیقه انجام حرکات موزون می‌توانید ۱۰۰ کالری بسوزانید. حلقه لاغری
برای انواع تمرینات هوازی خوابیده و نشسته، تمرین‌های مخصوص یوگا، ایروبیک و پیلاتس و هر نوع تمرینی که نیاز به سطح نرم، صاف و تمیز دارد، مناسب هستند و باعث افزایش کیفیت و ایمنی تمرینات شما خواهند شد. مت ورزشی
برای تقویت عضلات، رباط‌ها و لیگامنت‌هاست. کش ورزشی
اندازه و وزن قابل تحمل توپ. اندازه توپ را باید متناسب با قدتان انتخاب کنید. همچنین باید توپی را انتخاب کنید که محدوده تحمل وزن آن از وزن شما بیشتر باشد. توپ ورزشی
این وسیله ساده قیمت بالایی ندارد و فضای زیادی هم اشغال نمی‌کند و گزینه مناسبی برای فعالیتهای هوازی استپ

 

 

تجهیزات سنگین ورزشی :

استپر:

استپر هم یک دستگاه هوازی است که دو پدال دارد و دو دسته برای حفظ تعادل. با قرار دادن پاها روی پدال‌ها می‌توانید به طور ثابت آن‌ها را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. به این ترتیب بالا رفتن از پله یا راه رفتن در شیب و کوهنوردی شبیه‌سازی می‌شود و باعث می‌شود ضمن بالا رفتن ضربان قلب‌تان کالری بسوزانید. این دستگاه مدل‌های مختلف و متنوعی دارد

دوچرخه ثابت :

دوچرخه‌ای که هرمسافتی که بخواهید را برای شما طی می‌کند و برای‌تان کالری می‌سوزاند! مدل‌های مختلف دوچرخه، از دوچرخه‌های ساده تا دوچرخه‌های دیجیتال برنامه‌پذیر، امکانات و قیمت مختلفی دارند که می‌توانید متناسب با خواسته و نیازتان یکی را انتخاب کنید.

تردمیل :

یکی از گران‌ترین و جاگیر‌ترین وسیله تمرینات هوازی است! با این دستگاه می‌توانید با سرعت‌های مختلف در شیب‌های مختلف روی صفحه دستگاه راه بروید و بدوید. تردمیل هم انواع مختلفی دارد که هنگام خرید باید حتما در مورد مدل‌های مختلف آن مطالعه کنید تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشید که بیشترین تناسب را با نیازتان داشته باشد.

میز پرس و نیمکت بدنسازی:

میزهای پرس چندکاره خانگی به شما این امکان را می‌دهند تا چندین وسیله بندسازی را در باشگاه خانگی خود داشته باشید و بتوانید با اضافه کردن صفحات وزنه، حرکات مختلف و تمرینات مختلف قدرتی را با همین یک دستگاه انجام دهید؛ تمریناتی نظیر پرس سینه، بالاسینه، زیرسینه، شکم، حرکات با دمبل و حتی حرکات سیم کش و جلوپا، پشت ران. انواع نیمکت با قیمتهای 100 هزار تومنی تا چند میلیونی برای حرکات مختلف بدنسازی وجود دارد که می‌توانید متناسب با برنامه تمرینی‌تان مدل موردنظرتان را انتخاب کنید.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: