دانلود تصاویر وکتور و برش و حک لیزری
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

شنبه 5 مهر 1399
ن : khashayars

دانلود تصاویر وکتور و برش و حک لیزری

دانلود تصاویر وکتور و برش و حک لیزری

 

تصاویر وکتور

عکس وکتور یا تصویر برداری با عکس های معمولی که با آنها سروکار داریم تفاوت دارد. این تصاویر از نظر ظاهر با آنها شبیه هستند ولی ساختار فایل آنها فرق دارد. در عکس های معمولی که مثلا با گوشی موبایل می گیریم، فایل از اجزاء کوچکتری به اسم پیکسل تشکیل شده است. اما در عکس وکتور ماجرا متفاوت است. فایل این تصاویر از بردارها و روابط ریاضی ساخته می شود. حالا شاید سوال کنید مزیت عکس های وکتور نسبت به عکس های معمولی چیست؟ پاسخ این است که تصاویر وکتور را در هر ابعادی می توان استفاده کرد. یعنی بدون افت کیفیت قابل استفاده هستند. مثلا فرض کنید ما یک لوگو را به شکل وکتور طراحی کرده ایم. از این فایل هم می توان برای یک کارت ویزیت استفاده کرد. و هم می توان برای یک بنر بسیار بزرگ جاده ای استفاده کرد. بنابراین می توان از فایل های وکتور در هر ابعادی بدون افت کیفیت استفاده نمود. برای دانلود رایگان عکس وکتور روی عکس زیر کلیک کنید.

فایل آماده برش لیزری و سی ان سی

یکی از کاربردهای مهم فایل های وکتور، برش و حک لیزری می باشد. امروزه استفاده از انواع سی ان سی ها بسیار رواج پیدا کرده است. اما سی ان سی های لیزری به شکل عمومی تری مورد استفاده قرار می گیرند. از این دستگاه ها برای برش انواع ورق های پلاستیکی، چوبی، فلزی، پارچه، چرم و ... استفاده می شود. همچنی به کمک دستگاه های لیز می توان تصاویر مختلفی را روی اجناس فوق حکاکی نمود. اولین قدم برای استفاده از لیزر، تهیه ی فایل وکتور است. نرم افزارهای دستگاه های سی ان سی و به خصوص لیزر عمدتاً با فایل های وکتور کار می کنند. لذا جهت ساخت محصولات پلکسی گلاس و یا محصولات چوبی و ... با استفاده از برش لیزری حتما باید فایل عکس وکتور طراحی شود. برای خرید فایل های آماده ی برش و یا حک لیزری روی لینک زیر کلیک کنید.

فایل وکتور آماده برش و حک لیزری

عکس های لایه باز

فایل های لایه باز برای طراحی های گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرند. عموما این فایل ها برای نرم افزار فتوشاپ طراحی شده اند. منظور از لایه باز این است که امکان ویرایش تک تک اجزاء آن وجود دارد. اما در ادبیات رایج بین برخی طراحان گرافیکی، به فایل عکس وکتور هم فایل لایه باز می گویند. علت این نام گذاری، امکان ویرایش آنهاست. یعنی یک فایل وکتور را بعد از دانلود از سایت، به راحتی می توان در نرم افزارهای مربوط به آن ویرایش کرد. این نرم افزارها عبارتند از کورل دراو و ایلاستریتور.

دانلود رایگان عکس های وکتور

تصاویر وکتور به روش های مختلفی در اینترنت عرضه می شوند. برخی سایت ها آنها را به صورت بسته ای به فروش می رسانند. برخی دیگر به صورت مجزا و تک تکی آن ها در اختیار علاقمندان قرار می دهند. اما برخی مراکز هم اقدام به ارائه ی عکس های وکتور به صورت کاملاً رایگان می کنند. برای دریافت رایگان عکس های وکتور روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود رایگان عکس وکتور

فایل وکتور در طراحی گرافیکی

همانطور که اشاره شد عکس های وکتور کاربردهای متنوعی دارند. درباره یک کاربرد آنها توضیحاتی ارائه شد. یعنی برش و حک لیزری. اما کاربردهای دیگری نظیر طراحی گرافیک دیجیتال نیز وجود دارد. گرافیست های بسیاری برای طراحی های خود از این نوع عکس ها استفاده می کنند. با توجه به توضیحاتی که در بخش های قبل ارائه شد، متوجه می شویم که هدف آنها از این کار، حفظ کیفیت در ابعاد مختلف است.

فایل آماده کورل

برای استفاده از این نوع ساختار فایل، باید از نرم افزار های مخصوص استفاده کرد. یکی از معروف ترین نرم افزارها برای این کار، کورل دراو یا CorelDraw است. این نرم افزار بسیار محبوب و کاربردی، برای طراحی و ویرایش این فایل ها مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از اپراتورهای دستگاه های لیزر از این نرم افزار استفاده می کنند. در سایت زیر فایل های وکتور آماده برای استفاده در این نرم افزار وجود دارد.

دانلود فایل وکتور آماده کورل دراو

نرم افزار دیگری که برای این فایل ها کاربرد دارد، نرم افزار ایلاستریتور یا Illustrator است. این نرم افزار ساخته ی شرکت ادوبی می باشد. از فایل های ارائه شده در سایت فوق برای این نرم افزار هم می توان استفاده کرد. همچنین نرم افزار فتوشاپ هم قابلیت های زیادی برای فایل های وکتور دارد. هرچند که پایه ی اصلی آن فایل های رستر یا همان عکس های معمولی می باشد.

فایل های وکتور را با فرمت یا قالب های مختلفی ارائه می کنند. برخی از پسوند های رایج این نوع فایل ها در فهرست زیر درج شده اند. در سایت VECDL.com فایل ها با پسوند های کاربردی و پراستفاده عرضه می شوند.

  • فایل های وکتور با فرمت CDR (نرم افزار کورل)
  • فایل های وکتور با فرمت AI (نرم افزار ایلاستریتور)
  • فایل های وکتور با فرمت DXF (نرم افزار اتوکد)
  • فایل های وکتور با فرمت PDF (عمومی)

 

لوگوی وزارت خانه های دولتی

طراحی لوگو در قالب فایل وکتور یکی از پرکاربرد ترین زمینه های استفاده از این نوع فایل ها می باشد. از یک لوگو در جاهای مختلفی استفاده می شود. از یک مجله گرفته تا تابلوهای بزرگ سردر مغازه. لذا باید فایل طراحی شده امکان استفاده در هر اندازه ای را داشته باشد. بنابراین طراحان لوگو از قالب های وکتور برای این کار استفاده می کنند. در لینک زیر آرشیو کاملی از لوگوهای مربوط به وزارتخانه های دولت جمهوری اسلامی ایران را مشاهده می کنید.

دانلود وکتور آرم وزارتخانه های دولت

سخن پایانی و نتیجه‌گیری

مهمترین تفاوت فایل تصویر وکتور با فایل رستر در کیفیت آنها است. یعنی از فایل وکتور در هر مقیاسی می توان استفاده نمود. بهترین نرم افزار برای کار با این فایل ها کورل دراو می باشد. از این فایل ها برای انواع حک و برش لیزری استفاده می شود. برای تهیه و دانلود فایل های وکتور اینجا (+) کلیک کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: