عرضه آنلاین تجهیزات شبکه در نت شبکه
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

پنج شنبه 2 بهمن 1399
ن : khashayars

عرضه آنلاین تجهیزات شبکه در نت شبکه

عرضه آنلاین تجهیزات شبکه در نت شبکه

درباره تجهیزات شبکه

در دنیای ارتباطات و فن آوری آنچه بیشتر از همیشه نمود پیدا کرده و بسیار مورد توجه میباشد نوع پیاده سازی نقشه کار و استفاده بهینه از امکانات موجود میباشد.

برای بهره برداری بهینه از امکانات و تجهیزات مورد استفاده در یک شبکه ، موارد متعددی را باید مد نظر قرار داد که در ذیل به موارد مهم آن اشاره مینماییم.

تجهیزات مورد استفاده در یک پروژه شبکه جهت نصب و راه اندازی به دو گروه تجهیزات پسیو و تجهیزات اکتیو تقسیم میگردد.

گروه بندی تجهیزات شبکه

تجهیزات شبکه پسیو

تجهیزات شبکه اکتیو

تجهیزات پسیو شبکه شامل کابل شبکه – پچ کورد شبکه – پچ پنل شبکه – کیستون شبکه – سوکت شبکه – رک و متعلقات رک میباشد ، که به اختصار در مورد هر یک از موراد فوق توضیحات مختصری ارائه میگردد.

کابل شبکه : شامل هشت رشته سیم با ضخامت  استاندارد  و رنگ بندی مشخص که با روکش پی وی سی ویا با روکش آلومینیوم و نیز خاصیت ضد حریق بودن  محافظت میگردد.

پچ کورد شبکه : که با توجه به متراژ مورد استفاده ( پچ کورد شبکه 30 سانتی متر – پچ کورد شبکه نیم متر – پچ کورد شبکه 1 متر – پچ کورد شبکه 2 متر – پچ کورد شبکه 3 متر – پچ کورد شبکه 5 متر  و .... ) در بخش های مختلف شبکه مورد استفاده قرار میگیرد. ساختار پچ کورد بدین شکل میباشد که یک تکه از کابل با توجه به متراژ آن، دو سر کابل به صورت استاندارد سوکت نصب میگردد.

پچ پنل شبکه : که  وظیفه اصلی آن ارتباط بین سوئیچ شبکه و کابل شبکه را به عهده دارد و ساختار آن بدین صورت میباشد که از یک پنل به عنوان شاسی استفاده گردیده که بنا به نیاز قابل نصب 24 یا 48 عدد کیستون را دارا میباشد، و به همین علت با اصطلاح پچ پنل 24 پورت یا پچ پنل 48 پورت در بازار شناخته میشود.

کیستون شبکه : نام دیگر این محصول کاربردی با نام پریز شبکه میباشد که وظیفه اصلی آن ارتباط بین کابل شبکه و وسیله مورد استفاده  از جمله ( کامپیوتر ، پرینتر ، مودم  و .... ) را بر عهده دارد، کیستون شبکه در حالتهای مختلف و با خروجی های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد که از جمله آنها میتوان به کیستون تک پورت و دوپورت و همچنین کیستون روکارو و توکارا اشاره نمود.

سوکت شبکه: همانگونه که از نامش پیداست وسیله ای  که دارای 8 پورت ورودی میباشد و رشته سیم های کابل با توجه به استاندارد رنگ بندی در درون آن قرار گرفته  و پانچ میگردد. البته ابتدا و انتهای هر پچ کورد نیز باید سوکت پانچ گردد.

رک شبکه : استفاده از رک در دو  شکل کاملا مجزا ( رک ایستاده و رک دیواری ) مورد استفاده قرار میگیرد که وظیفه اصلی آن محافظت از سرور، سوئیچ ، پچ پنل و سایر تجهیزاتی که درون آن قرار میگیرد.

رک های مورد استفاده در بازار باید از ضخامت قابل قبولی برخوردار باشد و همچنین رنگ مورد استفاده نیز باید مورد تایید کارشناسان قرار گیرد.

 

 

تجهیزات اکتیو شبکه شامل :

سوئیچ شبکه

روتر شبکه

مودم شبکه

کارت شبکه

سوئیچ شبکه : وظیفه انتقال دیتا بین سیستمهای اتصالی و کلاینتها را بر عهده دارد و همچنین مدیریت کامل نوع انتقال دهی داده ها بر عهده سوئیچ شبکه میباشد.

یکی از کمپانی های معروف در زمینه تولید سوئیچ سیسکو کمپانی بزرگ و قابل احترام سیسکو میباشد.

این کمپانی با تولیدات متنوع با توجه به نیاز بازار در زمینه سوئیچ سیسکو ، روتر سیسکو ، آی پی فون سیسکو ، ماژول سیسکو و انواع تجهیزات وایرلس سیسکوحرفهای زیادی در بازار تجهیزات شبکه برای گفتن دارد.

روتر سیسکو : در ارتباطات مخابراتی و برقراری ارتباط بین گروههای شبکه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

مودم : استفاده از مودم در کارهای روزمره مردم نقش انکار ناپذیری دارد و برقراری ارتباط با اینترنت با مودم بسیار راحت و بی دغدغه میباشد.

مودم تی پی لینک ازجمله معروف ترین و محبوبترین مودمهای حال حاضر بازار ایران میباشد که بخش اعظمی از بازار را به خود اختصاص داده است.

کارت شبکه : این محصول نیز یکی از اجزای مورد نیاز در هر شبکه کامپیوتری میباشد که در حال حاضر و با توجه به پیشرفت بردهای ساخته شده برای سیتمهای کامپیوتر و لپ تاپ بروی بردها تعبیه گردیده است ، وامکان ارتباط بین وسیله مورد نیاز در شبکه و کابل بکه را برقرار میسازد.

البته باید توجه داشت که در یک شبکه کامپیوتری امکان استفاده از تجهیزات و محصولات دیگری در صورت نیاز از قبیل لوازم جانبی کامپیوتر، کابلهای ارتباطی تجهیزات وایرلس یا همان تجهیزات بی سیم شبکه فراهم میباشد ، که در مقالات بعدی به صورت کاملا تخصصی در مورد هریک از تجهیزات شبکه و موارد مورد استفاده آنها توضیحات کامل ارائه میگردد.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: