کف کاذب چیست ؟ انواع کف کاذب
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

یک شنبه 12 بهمن 1399
ن : khashayars

کف کاذب چیست ؟ انواع کف کاذب

کف کاذب چیست ؟ انواع کف کاذب

بارها نام سقف کاذب را شنیده ایم، سازه‌ای که پایینتر از سقف نصب می‌شود و فضای خالی در بالای خود ایجاد میکند. اما کف کاذب؛ سازه‌ای است که بر روی زمین نصب میشود و سبب مرتفع شدن کف آن بخش می‌شود. با نصب این سازه فضای خالی برای عبور انواع تاسیسات، کابل ها فراهم شده و سبب کاهش وزن مُرده ساختمان نیز میشود. از مزایای دیگر نصب این سازه گرمایش از کف ساختمان است که در ادامه به بررسی انواع این کف کاذب ها می‌پردازیم.

کف کاذب، انواع مختلفی دارد که هرکدام بسته به شرایط محل (میزان رطوبت، میزان تحمل بار، نوع کابل‌های عبوری و ...) مورد استفاده قرار می‌گیرند. کف کاذب آلومینیومی، فولادی، شیشه‌ای، سرامیکی، چوبی و سنگی از انواع کف کاذب‌هایی هستند که بسیار استفاده می‌شوند و محبوبیت خاصی در بین مردم دارند. لازم به ذکراست که هرکدام از این کف کاذب‌ها مخصوص استفاده در محل‌های خاصی می‌باشند و درآن مکان‌ها بیشترین بازدهی را خواهند داشت. لذا لازم است برای انتخاب مناسب ترین نوع کف کاذب با افراد ماهر در این زمینه مشورت کنید.

 

 

اجزا کف کاذب

هر نوع کف کاذبی از سه قطعه کلی تایل، استرینگر یا رابط و پایه تشکیل می‌شود. از پنل‌ها برای پوشش سازه استفاده می‌شود و هرنوع پنلی که مورد استفاده قرار می‌گیرد باید استانداردهای خاص خود را بگذراند. از پایه‌‌ها برای ایجاد فاصله بین کف اتاق و کف کاذب استفاده می‌شود و به کمک رابط‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند. پایه های موجود در انواع کف کاذب ها دارای ارتفاع متغییری هستند و برای شیب دادن به قسمت هایی که امکان جاری شدن آب وجود دارد بسیار مناسب است. همچنین با توجه به تاسیسات و لوله های عبوری شما میتوانید ارتفاع پایه ها را کم یا زیاد کنید.

اجرا و نصب سریع کف کاذب از دیگر مزایای آن است. به دلیل گستردگی در انواع کف کاذب ها، شما امکان انتخاب وسیعی خواهید داشت و از میان رنگ ها و طرح های متعدد اقدام به انتخاب طرح دلخواه خودتان خواهید کرد.

 

 

کف کاذب آلومینیومی

از دلایل استفاده کف کاذب آلومینیومی می‌توان به مقاومت این نوع محصول در برابر رطوبت و عدم زنگ‌زدگی این کف کاذب اشاره کرد، همچنین کف کاذب آلومینیومی در برابر آتش نیز مقاوم بوده و امنیت بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

کف کاذب آلومینیومی به روش ریخته‌گری تحت فشار تولید می‌شود که سبب مستحکم‌تر شدن این نوع کف کاذب و مقاوم‌تر شدن آن می‌شود. به دلیل جنسی که این نوع کف کاذب داراست؛ نسبت به بقیه کف کاذب‌ها سبکتر بوده و می‌توان در مواردی که هدف، کاهش بار مرده ساختمان است از آن استفاده کرد.

 

کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی دارای دو نوع توپر و توخالی می‌باشد که هرکدام دارای مزایا و معایبی هستند.

کف کاذب فولادی در مقایسه با کف کاذب آلومینیومی دارای استحکام بیشتری می‌باشد. به دلیل استفاده از مواد فلزی و جنس فلزی که سازه دارد، در برابر آتش‌سوزی نیز مقاوم است.

این نوع کف کاذب مقاومت خوبی در برابر سایش و فرورفتگی دارند؛ کف کاذب فولادی توانایی تحمل بار نقطه‌ای ویا گسترده‌ی بالایی دارد؛ برای محیط هایی که شرایط آب‌وهوایی متعادلی دارد انتخاب خوبی هستش ولی از نقاط ضعف این نوع سازه می‌توان به عدم مقاومت در برابر رطوبت بالا و یا خشکی هوا اشاره کرد.

کف کاذب فولادی ظاهر زیبایی دارد که از ویژگی‌های دیگر آن محسوب می‌شود.

 

 

کف کاذب شیشه‌ای

این نوع کف کاذب فضایی دکوراتیو و مدرن را برای شما ایجاد میکند؛ با نصب کف کاذب شیشه ای شما امکان نورپردازی از زیر کف رو دارید که سبب ایجاد جلوه های بصری زیبایی می‌شود.

پاک شوندگی راحت این کف کاذب‌ها از ویژگی دیگر آنهاست، همچنین کف کاذب شیشه‌ای در برابر خش نیز مقاوم است و برای ساخت آن از قاب فولادی ضدزنگ براق استفاده می‌شود.

 

کف کاذب سرامیکی

این سازه به دلیل وزن استانداردی که داراست، طول عمر بیشتری دارد و زیرسازه پایدارتر می‌ماند؛ کف کاذب سرامیکی به دلیل استحکام بالا و برخوردار بودن از طرح‌های زیبا، مناسب مکان های پرتردد می‌باشد. پوشش پنل مقاوم در برابر خط و خش هستش. کف کاذب سرامیکی دربرابر آتش‌سوزی مقاوم است. همچنین این نوع کف کاذب مقاومت بالایی دربرابر رطوبت داراست.

جنس این کف کاذب باعث شده تا در برابر مواد اسیدی نیز مقاوم باشد. کف کاذب سرامیکی کاملا نارسانا هستش و در برابر جریان الکتریکی نقش عایق را ایفا می‌کند.

 

این نوع کف کاذب با پوشش فولادی پشت سرامیک و نوار مقاوم تولید می‌شود و با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته، تزریق پودر سیمان و مابقی مواد مورد نیاز برای ساخت کف کاذبی مستحکم صورت می‌گیرد.

 

کف کاذب چوبی

عدم مقاومت در برابر حریق و آسیب پذیری در رطوبت‌های بسیار بالا؛ دو ویژگی منفی درباره این نوع کف کاذب است. زیبایی کف کاذب چوبی، همخوانی که با محیط‌های مسکونی و اداری داراست، تنوع بسیار در رنگ و مدل، قیمت مناسب و همچنین سبکی و نصب سریع و آسان آن، باعث محبوبیت بسیار این نوع کف کاذب در میان مشتریان شده است.

 

 

کف کاذب سنگی

کف کاذب سنگی به دلیل جنسی که دارد در برابر رطوبت و آتش سوزی مقاوم است. به خاطر مقاوم بودن این نوع کف کاذب استفاده گسترده‌ای از آن در پشت بام ها و بالکن‎ها میشود. به دلیل گستردگی در انواع سنگ ها، شما امکان انتخاب وسیعی خواهید داشت و از میان رنگ ها و طرح‌های متعدد اقدام به انتخاب طرح دلخواه خودتان خواهید کرد.

 

سنگ هایی که در کف کاذب سنگی استفاده میشود، غالبا از جنس مرمر یا گرانیت هستند که با دستگاه های مخصوصی برش داده می‌شوند.

انتخابی بهتر

شما باید شرایط محیطی خود را بسنجید و مناسب ترین نوع کف کاذب را انتخاب بکنید. به طور مثال اگر در قسمت های شمالی کشورمان زندگی میکنید، به دلیل وجود رطوبت بالا در آن مناطق کف کاذب چوبی مناسب شما نخواهد بود. بهتر است به بررسی دیگر نوع های کف کاذب بپردازید.

در کف کاذب ها، به خاطر نشست آزاد پانل‌ها بر روی زیرسازی‎ها)پایه‌ها( و قفل نشدن آنها، امکان دسترسی سریعتر به زیرکف برای بررسی کابلها و بقیه تاسیسات مهیاتر است.

به دلیل وجود همین ویژگی؛ در کف اتاق‌های سرور، دیتاسنترها، اتاق‌های کنترل، سالن‌های صنعتی از کف کاذب ها استفاده های زیادی می‌شود. با توجه به عبور سیم های برق بسیار و امکان آتش سوزی های ناشی از اتصالات برقی در این مکان ها، لازم است از کف کاذب هایی که در برابر الکتریسیته عایق هستند یا از کف کاذب های مقاوم در برابر آتش سوزی استفاده کرد.

شرکت آرمان عمران با سابقه بیش از 20 سال در زمینه تولید و اجرای انواع کف کاذبآلومینیومی و فولادی توانسته است کارنامه موفقی از خود به جا بگذارد که پاره ای از آنها عبارتند از : شرکت مخابرات ایران ، شرکت مخابرات استان تهران ، فرودگاه های کشور، شرکت ارتباطات زیر ساخت، صنعت ساختمان سازی، صنایع نیروگاهی ، صنایع سد سازی ، صنایع فولاد ، سالن های نمایش ، اتاق های سرور ، اتاق های باطری  و …

 

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: