تا زمانی که این مطلب را مطالعه نکرده‌اید، درخت نکارید!
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

چهار شنبه 29 بهمن 1399
ن : khashayars

تا زمانی که این مطلب را مطالعه نکرده‌اید، درخت نکارید!

تا زمانی که این مطلب را مطالعه نکرده‌اید، درخت نکارید!

خیلی از مشتریان با ما تماس میگیرند و می‌گویند از فلان نهالستان یا بازار گل و گیاه درختی خریداری کردیم و کلی هزینه کردیم. آن را کاشتیم و پس از مدتی درخت خشک شد و از بین رفت. کارشناس ما از آن‌ها میپرسد، ((درختی که خربداری کردید ریشه‌پر(ریشه پرس) بوده یا خیر؟ درخت را با توجه به آب و هوای محل یا میزان نور و ... انتخاب کردید یا به این نکات توجه نکردید؟))

متاسفانه در اکثر موارد هیچ یک از نکات قبل از انتخاب درخت را رعایت نمی‌کنند. درخت یا خشک می‌شود یا بیماری و آفت دارد و به دیگر درختان منتقل می‌شود و یا خیلی موارد دیگر که منجر به از بین رفتن درخت و هزینه‌های فراوان می‌گردد.

با خواندن این مطلب چه چیزهایی را یاد می‌گیریم؟

  1. چه درختی مناسب چه شرایط محیطی می‌باشد؟
  2. چطور تشخیص دهیم درخت آفت یا بیماری ندارد؟
  3. منظور از درخت ریشه‌پر چیست؟
  4. چه سایز درختی برای کاشت مناسب است؟
  5. منظور از بن درخت چیست؟
  6. از کجا درخت بخریم؟
  7. سازندگان برای جایگزینی درخت چه نکاتی را باید بدانند؟

اگر خودتان قصد خرید درخت دارید، باید به چند نکته مهم توجه کنید. این نکات آنقدر مهم هستند که اگر شناختی نسبت به آن نداشته باشید، قطعا پول خود را دور ریخته‌اید.

  • ابتدا باید نسبت به شرایط منطقه‌ای که قصد کاشت درخت دارید آگاهی داشته باشید و بدانید چه درختی مناسب با شرایط آب و هوایی آن منطقه است. به طر مثال چنانچه می‌خواهید درخت را درمنطقه گرمسیری بکارید، درختانی انتخاب کنید که مقاوم به گرما یا کم آبی باشند و یا برای کاشت درختان در مناطق سرد باید درختانی را انتخاب کنید که نسبت به سرما مقاوم باشند.
  • مورد بعدی اینکه با توجه به بوجه‌ای که در نظر گرفته‌اید هزینه کنید.
  • دقت کنید درختی را خریداری کنید که مرغوب و با کیفیت باشد. شکل تنه درخت صاف و پوست نهال صدمه ندیده باشد ،آلوده به بیماری و حشرات نباشد و نهال ها سالم با الگو های رشد طبیعی و پربنیه و خوب باشند.
  • ریشه‌ها دچار پیچ خوردگی ، تابخوردگی و گره خورده نباشند، ریشه ها را از نظر سوختگی ،سرما زدگی ، پوسیدگی و یا بیماری مورد بررسی قرار گیرند.
  • درخت حتماً باید به اندازه کافی ریشه تولید کرده باشد، ۳ الی ۴ عدد شاخه فرعی داشته باشد و فاصله این شاخه ها از هم ۲۰ سانتی متر بوده و با زاویه باز به این معنی که درخت اسکلت اولیه خود را تشکیل داده است.
  • نهال پیوندی باید دارای پایه و پیوندک مشخص باشد. عدم تطابق پایه و پیوندک نهالی نامتناسب را به‌وجود آورده و از بین رفتن آن را در پی خواهد داشت.
  • از نظر سن نهال پیوندی باید یکساله (از زمان پیوند) و یا دو ساله (از زمان کاشت بذر در خزانه) سن داشته باشد. نهال های خیلی جوان و کمتر از یک سال و یا نهال های مسن و بیشتر از دو سال سن برای احداث باغ مناسب نیستند ولی گاهی برای واکاری درختان خشکیده در باغ احداث شده می توان از نهال های دو ساله نیز استفاده نمود.

لازم نیست متخصص خرید درخت باشید!

رعایت تمام این نکات قبل از خرید درخت نیازمند تخصص در زمینه شناخت درختان می‌باشد. ((فروشگاه سبزوانه)) با رعایت تمام نکاتی که در مورد انتخاب و خرید درخت ذکر شد، تضمین می‌کند بهترین و باکیفیت‌ترین درختان را برای شما ارسال کند و همه‌ی اصول را در انتخاب آن‌ها رعایت نماید.

پس دیگر نگران این نباشید که شاید تشخیص بیماری و آفت و یا ریشه‌پر بودن درخت برای شما امکان‌پذیر نباشد. سبزوانه این مشکل را برای خرید درخت حل کرده است.

 

درخت بن 15 سانتیمتر، درخت بن 20 سانتیمتر یعنی چه؟

خیلی از سازندگان سوال می‌کنند "اقدام به ساخت ملک خود کردیم و به شهرداری مراجعه کردیم. اونجا به ما گفتن باید تعدادی درخت بن 15 یا 20 سانتیمتر تحویل دهیم و یا بکاریم." مواردی زیادی هم مشاهده شده که درخت با بن‌های مختلف داخل ملک وجود دارد و منظور از بن درخت را نمی‌دانند.

منظور از بُن درخت محیط دور تنه درخت از محل خروج از خاک را گویند. در واقع چنان‌چه متر را دور تنه درخت قرار دهیم و اندازه گیری کنیم، بُن درخت بدست می‌آید.

به طور مثال درخت بُن ۱۵ سانتیمتر تنه‌ای به اندازه دسته بیل دارد.

 

چرا تا بحال 9537 بیش از نفر از سازندگان از خدمات سبزوانه استفاده کرده‌اند؟

اینکه شخص بازدید کننده که احتمالا قصد خرید واحدی از آپارتمان شما را دارد با صحنه‌ای جذاب همچون طراحی مهندسی شده فضای‌سبز مواجه شود و حس لذت بردن از فضای ایجاد شده توسط گل و گیاه‌های مختلف در او بوجود بیاید، احتمالا زندگی کردن در ساختمان شما را انتخاب درستی می‌داند. بنابراین حس بسیار متفاوتی که طبیعت بر ذهن افراد ایجاد می‌کند باعث می‌شود فرد خریدار تمایل بیشتری برای خرید ملک داشته باشند و این موضوع برای تمام سازندگانی که تا بحال از خدماتی همچون طراحی فضای‌سبز سبزوانه استفاده کرده‌اند، اثبات شده است.

 

درخت بن بالا یا درخت سایز بزرگ

سال‌هاست که سبزوانه درختان و گیاهان با سایزهای بزرگ عرضه می‌کند. یکی از مواردی که این گیاهان در سال‌های اخیر خواهان بسیاری پیدا کرده، جایگزینی این درختان به جای درختانی است که در اثر عملیات ساختمانی از بین رفته‌اند و در صورت عدم جایگزینی آن‌ها احتمالا باید جرائم سنگین شهرداری را متقبل شد. البته دلایل دیگری مانند زیبایی و پر شاخ و برگ بودن این درختان از سایز کوچکتر آن‌ها و همچنین باردهی درختان میوه در این اندازه‌ها نیز از دلایل دیگرطرفداران بسیار زیاد این سایز از درختان است.پ

تیم کارشناسی سبزوانه به شما کمک می‌کند چنانچه درختی در ملک خود داشته‌اید و در حال حاضر موجود نیست و یا خشک شده، با بررسی مدارک موجود از جرایم سنگین شهرداری خلاص شوید. یک اشتباه در جایگزینی درخت و یا جابجایی درخت غیر اصولی، نداشتن اطلاعات کافی در مورد جرایم قطع یا از بین بردن درختان می‌تواند منجر به جرایم سنگین و یا به مشکل خوردن اخذ پایانکار شود.

چنانچه نیاز به جایگزینی و یا کاشت درخت بن بالا و درخت سایز بزرگ دارید، همین حالا با شماره 09353366632 و یا در سایت www.sabzevane.com   درخواست خود را ثبت کنیدتماس بگیرید. بلافاصله بعد از اعلام نیاز شما به تیم سبزوانه، درخت مورد نظر ارسال خواهد شد.

چرا باید از سبزوانه درخت بخریم؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد درختی را خریداری کرده‌اید که پس از کاشت به دلایلی خشک شده باشد. قبل از خرید نهال باید چند نکته را در نظر بگیرید. مثل عاری از بیماری و آفت بودن، سالم بودن، تناسب میان ریشه و ظرف مورد نظر، انتخاب سایز مناسب، ریشه‌پر بودن و خیلی موارد دیگر.

در تمام مراحل در کنار شما هستیم!

مشاوره انتخاب و خرید درخت به شما کمک می‌کند درخت مناسب و با کیفیت را انتخاب کنید. به طور مثال شما درختان بسیاری در ملک خود داشته‌اید و پس از اتمام عملیات ساخت برای جایگزینی نمی‌دانید باید چه درختانی جایزین کنید. تیم سبزوانه با مشاهده مدارک به شما کمبود درختان را اعلام می‌کند.

لازم نیست شما متخصص شناخت درختان باشید!

تیم سبزوانه تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین و مرغوب‌ترین درختان را جهت کاشت انتخاب و ارسال نماید.

در مورد جابجایی درخت سوال دارید؟

شاید برای شما هم  پیش آمده باش که سال‌ها درختی رفت و آمد شما به پارکینگ منزل یا محل کار شما را دچار مشکل کرده باشد یا اینکه برای ساخت ملک خود مجبور به تغییر نقشه به دلیل وجود درختان شده باشید. در سال‌های اخیر به علت جرائم سنگین قطع و صدمه به درخت، جابجا کردن درختان به صورت تخصصی انجام می‌پذیرد. این امر توسط شرکت جابجایی درخت که کسب مجوز از سازمان مربوطه نموده است قابل اجراست تا این موجود زنده که فواید فراوانی برای زندگی انسان دارد، ادامه حیات دهد. در بسیاری از موارد شاهد این موضوع بوده‌ایم که پس از اتمام عملیات ساخت بنا، مالک به علت عدم آگاهی از اهمیت وجود درخت در فضای ملک، جرائم سنگینی پرداخت نموده و نیز تاخیر در اخذ پایان کار سبب ایجاد مشکلاتی شده است. توصیه می‌­شود قبل از هر اقدامی از کارشناسان ما اطلاعات کسب نمایید و بعد شروع به کار کنید.

 

 

 

 

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: