مدیا کانورتور فیبر نوری چیست و چگونه مدیا کانورتور مناسب را انتخاب کنیم؟
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

سه شنبه 12 اسفند 1399
ن : khashayars

مدیا کانورتور فیبر نوری چیست و چگونه مدیا کانورتور مناسب را انتخاب کنیم؟

مدیا کانورتور فیبر نوری چیست و چگونه مدیا کانورتور مناسب را انتخاب کنیم؟

مدیا کانورتور فیبر نوری چیست و چگونه مدیا کانورتور مناسب  را انتخاب کنیم؟

جهت تبدیل سیگنال های مورد نظر شامل اینترنت، تصویر، تلفن، صوت، اترنت و داده به سیگنال نوری برای انتقال بر روی بستر فیبر نوری در فرستنده (توسط مبدل فرستنده) و تبدبل سیگنال نوری به سیگنال خروجی در گیرنده (توسط مبدل گیرنده) استفاده می شود.
مبدل های فیبر نوری  در ۳ نوع مدیا کانورتور (تبدیل سیگنال اترنت به نور و بالعکس)، ویدئو کانورتور (تبدیل سیگنال تصویر به نور و بالعکس) و کانورتور تلفن (تبدیل سیگنال تلفن به نور و بالعکس) ارائه می شود که این دسته بندی متناسب با نوع سیگنال ارسالی صورت گرفته است.

مبدل های رسانه ای به دلیل صرفه جویی در هزینه و انعطاف پذیری برای ادغام زیرساخت های مس و یک سیستم مبتنی بر فیبر ، مورد استفاده قرار میگیرند. استفاده از مبدل فیبر نوری  روشی کاملاً ساده برای افزایش مسافتی دارند که سیم کشی قدیمی نمی تواند انجام دهد.

انواع مدیا کانورتور فیبر نوری

مبدلهای فیبر متنوعی در بازار موجود است. با توجه به معیارهای مختلف ، مبدل های فیبرنوری به انواع مختلف طبقه بندی می شوند.

مدیریتی و غیره مدیریتی

مبدل رسانه فیبر مدیریت شده وظایف نظارت بر شبکه ، تشخیص خطا و مدیریت از راه دور را دارد. این به مدیر شبکه کمک می کند تا به راحتی شبکه را کنترل و مدیریت کند. یک مبدل رسانه فیبر کنترل نشده ، امکان برقراری ارتباط ساده با دستگاه های دیگر را فراهم می کند و عملکردهای نظارت و مدیریتی را که مبدل رسانه فیبر مدیریت شده دارد ، ندارد.

رومیزی و رکمونت

با توجه به نوع پلت فرم ، مبدل های رسانه فیبر را می توان به مبدل فیبر فیبر مستقل و مبدل رسانه فیبر مبتنی بر شاسی ماژولار  تقسیم کرد. مبدلهای فیبر مستقل برای استفاده در مکانهایی که به تعداد یا مبدلهای مختلف مبدل (یا مبدل) نیاز دارند تا به سرعت اجرا شوند ، استفاده می شوند. مبدل های رسانه ای فیبر مبتنی بر شاسی  ماژولار ، در شبکه هایی  با چگالی بالا که دارای تعدادی اتصالات فیبر و شبکه مجزا هستند استفاده می شود.

 

 

مبدل شبکه به فیبر و مبدل فیبر به فیبر

با توجه به انواع رسانه ها ، مدیا کانورتور های فیبر به  دو نوع  مبدل  شبکه به فیبر جهت تغییر شبکه مسی به فیبر نوری  و به مبدل های  فیبر به فیبر جهت تبدیل طول موج ها به یکدیگر یا افزایش و تقویط مسیر فیبر طبقه بندی شوند.

مبدل اترنت به فیبرنوری

جهت تبدیل سیگنال های مورد نظر شامل اینترنت، تصویر، تلفن، صوت، اترنت و داده به سیگنال نوری برای انتقال بر روی بستر فیبر نوری در فرستنده (توسط مبدل فرستنده) و تبدبل سیگنال نوری به سیگنال خروجی در گیرنده (توسط مبدل گیرنده) استفاده می شود.

این نوع مبدل فیبر رسانه از استاندارد IEEE 802.3 پشتیبانی می کند و اتصال را برای دستگاه های اترنت ، گیگابیت و 10 گیگابیت اترنت فراهم می کند. مدیا کانورتور SC به RJ45 ، مدیا کانورتور ماژول فیبر نوری SFP به RJ45 ، مدیا کانورتور  PoE ، مبدل های فیبر نوری کوچک و مدیا کانورتور های صنعتی همه از این نوع هستند.

مدیا کانورتور  SC به RJ45 دارای درگاه های RJ45 و SC است که برای استفاده با کابل فیبر با اتصال نوع SC طراحی شده است.

مدیا کانورتور فیبر نوری  SFP به RJ45 دارای RJ45 و درگاه فیبر نوری قابل جابجایی است که امکان تنظیمات شبکه انعطاف پذیر را با استفاده از فرستنده و گیرنده SFP فراهم می کند.

مبدل های رسانه PoE می توانند به طور شفاف مس و فیبر را متصل کنند در حالی که Power-over-Ethernet (PoE) را به دستگاه های سازگار با استاندارد PoE مانند دوربین های IP ، تلفن های VoIP و نقاط دسترسی بی سیم ارائه می دهند.

مدیا کانورتور صنعتی دستگاه های جمع و جوری و مقاوم هستند که برای تبدیل شبکه های اترنت گیگابیتی یا اترنت سریع به شبکه های فیبر نوری گیگابیتی یا اترنت طراحی شده اند.

راهنمای انتخاب مدیا کانورتور

*یک مبدل فیبرنوری  مناسب می تواند یک راه حل مقرون به صرفه برای افزایش امسافت شبکه اترنت ارائه دهد در حالی که هزینه کابل و کار را کاهش می دهد. هنگام انتخاب مدیا کانورتور برای شبکه خود ، نکات زیر را باید در نظر گرفت:

* بعضی از مبدل های فیبر نوری به صورت ارسال یک طرفه و دریافت یکطرفه کار میکنند و بعضی نیز به صورت اریال و دریافت همزمان . گزینه ارسال و دریافت همزمان بهترین انتخاب است برای شبکه با سرعت بالا .

*  تست اتصال باید بین مبدل فیبر رسانه و اتصالات مختلف فیبر نوری انجام شودیعنی مدیا کانورتور دارای نشانگر هایی از نظر برقراری ارتباط و قطعی ارتباط فیبر و همینطور نمایش یرعت دریافت و ارسال باشد.

* برای اطمینان از عملکرد مناسب مبدل فیبر ، اندازه گیری دما نیز ضروری است. این به این دلیل است که مبدل فیبر نوری ممکن است در محیط دمای بالا به درستی کار نکند. بنابراین ، مهم است که دقیقاً دمای کار آن را بدانیم. و مدل معمولی یا صنعتی را انتخاب کنیم.

مبدل فیبر باید مطابق با استانداردهای IEEE802.3 باشد.

اریونت تولید کننده انواع مدیا کانورتور تک کور،دو کور،سینگل مد و مالتی مد،صنعتی و poe در ایران می باشد.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: