با پرداخت آنلاین فطریه، پس‌انداز کنید
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

یک شنبه 15 فروردين 1400
ن : khashayars

با پرداخت آنلاین فطریه، پس‌انداز کنید

با پرداخت آنلاین فطریه، پس‌انداز کنید

مؤسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی نام آشنایی برای تمام افرادی است که دستگیری از نیازمندان را بخشی از وظایف انسانی خود می‌دانند. در گیر و دار گرفتاری‌ها و برنامه‌های مختلف زندگی، وجود مجموعه‌ای معتبر و قابل اعتماد که زحمت شناسایی و ایجاد ارتباط با نیازمندان را بر عهده بگیرد بسیار ارزشمند است. به خصوص در موارد خاصی مانند فطریه و کفاره که بهتر است در زمان مشخصی پرداخت شود دسترسی آسان به چنین خدماتی بسیار ارزنده است. تمام مسلمانان هر ساله به ادای فریضه‌هایی چون پرداخت فطریه و کفاره می‌پردازند. اگر جمع‌آوری و مصرف این مبالغ برای نیازمندان حقیقی صورت گیرد می‌تواند مشکلات بسیاری را حل نماید.

مؤسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی با راه‌اندازی درگاه پرداخت آنلاین فطریه و نیز پرداخت آنلاین کفاره تلاش کرده تا کوتاه‌ترین مسیر برای بالاترین بازدهی را ایجاد نماید. حال شما در هر کجای دنیا که باشید تنها کافی است وارد سایت مؤسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی شوید و پرداخت کفاره یا فطریه خود را به آسانی انجام دهید. اگر هم جزو کسانی هستید که هنوز در اصل پرداخت فطریه یا پرداخت کفاره تردید دارید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چرا پرداخت فطریه واجب است؟

در پاسخ به این سؤال فرض می‌کنیم شما جزو افرادی هستید که در جامع و کامل بودن دین اسلام برای زندگی بشر تردید دارید. به عبارت دیگر فلسفه بسیاری از احکام اسلامی از جمله روزه، فطریه و کفاره را درک نمی‌کنید. ما در این مجال اندک این سه حکم اسلامی را که ریشه و فلسفه مشترکی دارند بررسی می‌کنیم.

روشن است که منشأ مشترک هر سه مورد فوق مسئله فقر در جامعه است. حال جامعه‌ای جز جامعه اسلامی خود را در نظر بگیریم. آیا امروز در قرن بیست و یکم و با تجربه انواع حکومت‌های مختلف با نگرش‌های متفاوت آیا کشوری هست که در ریشه‌کنی کامل فقر موفق باشد؟ آیا کشوری هست که مؤسسات خیریه در آن فعال نباشند؟ آیا کشوری می‌تواند ادعا کند که هیچ گرسنه‌ای در آن کشور وجود ندارد؟

متأسفانه در پاسخ تمام سؤالات فوق باید گفت بشر با این همه ادعای دموکراسی، برابری و عدالت اجتماعی از حل این مسئله ناتوان بوده است. بنابراین فقر، معضلی است که تمام جوامع درگیر آن هستند و هریک به نوعی تلاش می‌کنند آثار و تبعات آن را کاهش دهند. حال دین اسلام با علم به اینکه هیچ جامعه بشری توان حذف مشکل فقر و نیازمندی را ندارد پیشاپیش برنامه‌ای برای کنترل آن ارائه می‌کند. یکی از مواردی که در تعالیم اسلامی مؤکداً به آن توصیه شده است کمک به نیازمندان است. در بسیاری از آیات و روایات کمک به فقرا، حمایت از ایتام، اطعام گرسنگان و هرگونه دستگیری از نیازمندان برترین اعمال شمرده شده و بهترین پاداش‌ها در دنیا و آخرت به نیکوکاران وعده داده شده است.

ولی دین اسلام تنها به توصیه و سفارش و وعده پاداش بسنده نکرده است. از یک سو پیشوایان دینی ما به عنوان الگوی عملی مسلمانان همواره برای کمک به فقرا پیشقدم بودند. از سوی دیگر ابزار اجرایی دین در قالب احکام اسلامی نیز برای انس مردم با سنت پسندیده کمک به فقرا بکار گرفته شده است.

در ابتدا خداوند روزه ماه رمضان را بر مسلمانان واجب می‌گرداند تا هر سال در زمان معینی همه مسلمانان طعم فقر و گرسنگی را بچشند. این یادآوری هر ساله سبب می‌شود بشر، درد و رنج هم‌نوعان خود را درک نموده و برای کمک به ایشان ترغیب شود. اما روزه ظاهری، تنها تحمل گرسنگی برای ساعات متمادی است که شاید بدون درک معنویت و فلسفه آن ارزش چندانی نداشته باشد. لذا احکام اسلامی مسلمانان را وادار می‌سازد تا فلسفه روزه و درک شرایط محرومان جامعه در عمل ایشان نمایان شود. به همین خاطر پرداخت فطریه به عنوان ضامن قبولی روزه ماه رمضان توصیف می‌شود. به طوری که اگر کسی زکات فطریه خود را پرداخت ننماید حتی اگر تمام ماه رمضان را روزه گرفته باشد خداوند از او نمی‌پذیرد.

در کنار الزام به پرداخت فطریه باز هم خداوند با وعده‌های شیرین خود مسلمانان را به این امر تشویق می‌نماید. آنجا که پیشوایان دینی ما پرداخت فطریه را به نوعی بیمه انسان در سال پیش رو توصیف می‌کنند که از خطرات و بلایایی چون مرگ ناگهانی، انسان را حفظ می‌نماید. خلاصه اینکه سالها پیش از تدوین برنامه‌های اجتماعی و فعالیت خیرین، دین اسلام با علم به انکارناپذیری فقر و محرومیت در جامعه بشری، برنامه‌ای جامع و کامل برای کنترل آن تدوین نموده است.

کفاره چیست؟

پرداخت کفاره نیز ابزار دیگری در میان احکام اسلامی برای هدایت مسلمانان است. دین اسلام با پذیرش ناتوانی انسان و لغزش‌های او مسیر جبرانی برای انسان در نظر گرفته تا بداند که همواره درب رحمت الهی به روی او گشوده است. گرچه روزه ماه رمضان واجب است ولی خداوند برای دلایل مشروع و بهانه‌های نامشروع مسلمانان در ادای تکالیف الهی نیز چاره‌ای در نظر گرفته است. اگر فردی به دلایل مشروعی چون بیماری نتواند فریضه روزه ماه رمضان را به جا آورد می‌تواند با پرداخت کفاره غیرعمد، قصور خود را جبران نماید. حتی اگر فردی عامدانه و مغرضانه روزه ماه رمضان را نگرفته باشد می‌تواند با توبه به درگاه الهی و پرداخت کفاره عمد، قدم در مسیر بازگشت بگذارد. بدیهی است شرایط پرداخت کفاره عمد، سخت‌تر و سنگین‌تر در نظر گرفته شده تا کوتاهی در ادای واجبات در نظر انسان بی‌اهمیت جلوه نکند. در نتیجه با روشی زیبا و هوشمندانه هم مسیر بازگشت فرد خطاکار هموار می‌شود و هم باری از دوش بندگان ضعیف و محروم برداشته می‌شود.

فطریه و کفاره کجا و چطور هزینه می‌شود؟

دین اسلام از یک سو با تعیین میزان فطریه و کفاره بر اساس قوت غالب مردم بار دیگر بر هدف اصلی این احکام در کمک به نیازمندان تأکید می‌کند. از سوی دیگر با اعلام شرایط دقیق مصارف آنها و نیز در نظر گرفتن جزئیاتی مانند سهم سادات، اهمیت آن را گوشزد می‌کند. حساسیت موجود در مصارف خمس و زکات و امثال آن نشان از جدیت اسلام در حمایت از محرومان جامعه دارد. تمامی این شرایط و قواعد بیانگر آن است که این مبالغ باید به دست نیازمندان حقیقی برسد. لذا توصیه شده حتی المقدور این مبالغ به دست وکلای مراجع برسد و یا با اجازه آنان در موارد مختلف هزینه شود. در حقیقت مسئله شناسایی اولویت‌ها و برآوردن نیازهای ضروری و حیاتی محرومین جامعه با کمک همگانی مردم است.

معجزه مشارکت همگانی

بی‌انصافی است اگر برنامه منظم، دقیق و چند بعدی دین اسلام برای حمایت از محرومان جامعه را تحسین نکنیم. حتی معیار "قوت غالب" که برای تعیین مبلغ فطریه و کفاره مشخص شده است تلنگری به هر انسان آگاه و منطقی است. خداوند از ما می‌خواهد به شکرانه سلامتی و توانمندی خود، تنها به میزان سه کیلو از قوت غالب خود را به نیازمندان اهدا کنیم. به طور قطع این مبلغ در برابر مخارج سالیانه ما مبلغ ناچیزی محسوب می‌شود. مضاف بر اینکه مختار کردن انسان برای انتخاب قوت غالب و سپس محاسبه میزان فطریه بیانگر آن است که این حکم الهی در حقیقت حکمی نمادین است تا ضرورت دستگیری نیازمندان و نیز مشارکت عموم مردم در آن نمایان شود. چیزی که شاید از دیدگاه مسئولیت اجتماعی و نوع‌دوستی، وظیفه همه ما باشد. ولی دین اسلام با واجب نمودن آن به عنوان یک حکم شرعی، ضرورت آن را متذکر می‌شود. حقیقتاً چه کسی می‌پسندد سفره یتیمی محروم از نعمت پدر یا مادر خالی باشد؟ یا پدری بیمار و ناتوان شرمنده خانواده خود باشد؟

نکته دیگری که در چنین احکامی وجود دارد نمایش قدرت جمع در حل مشکلات است. مبالغ اندکی که به عنوان کفاره و فطریه در پایان ماه رمضان جمع می‌شود مبلغ ارزشمندی است که می‌تواند گره‌های بسیاری را باز نماید. امتیاز مؤسسات خیریه در این است که با جمع‌آوری مبالغ اندک و تقسیم آن میان خانواده فقرا دل جمع بزرگی از محرومان شاد می‌شود. این شادمانی همان هدیه بزرگی است که خداوند با وعده ثواب در دنیا و آخرت ما را به آن دعوت می‌کند. مطمئن باشید لذتی که از شاد کردن دل یک انسان دیگر نصیب شما می‌شود لذت یک شادی حقیقی و درونی است که هرگز از آن سیر نخواهید شد.

میزان فطریه امسال

قانون کلی در مورد میزان فطریه برای هر فرد، معادل"سه کیلوگرم قوت غالب اعم از گندم یا جو یا برنج یا خرما" است. با این وجود هر سال دفاتر مراجع عظام میزان مشخصی که معمولاً بر اساس قیمت سه کیلو نان یا سه کیلو برنج محاسبه شده اعلام می‌کنند. در مورد مبلغ کفاره نیز به همین ترتیب مبلغ مشخصی توسط مراجع اعلام می‌شود. به دلیل اعلام عمومی دفاتر مراجع تقلید آگاهی از این مبالغ معمولاً کار دشواری نیست. با این وجود برای سهولت کار، مؤسسات خیریه نیز این مبالغ را در سایت‌های خود درج می‌کنند تا کاربران با خیالی آسوده و با اطمینان کامل برای پرداخت آنلاین فطریه و یا پرداخت آنلاین کفاره اقدام نمایند.

پرداخت آنلاین فطریه چه مزیتی دارد؟

اساساً آشنایی با یک مؤسسه خیریه معتمد و معتبر مزایای فراوانی دارد. زیرا هر زمان که شما قصد پرداخت صدقه، ادای نذر، اهدای قربانی یا امثال آن را داشته باشید به سادگی می‌توانید با مؤسسه مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید. خدمات پرداخت آنلاین نیز نمایش اوج سرعت و سهولت این خدمات است. حال برای پرداخت هدایای خود حتی نیازی نیست به بانک یا مؤسسه خیریه مراجعه کنید. دسترسی به اینترنت و چند کلیک ساده، پس‌انداز و پشتوانه‌ای ارزشمند برای دنیا و آخرت شما ایجاد می‌کند. پرداخت آنلاین فطریه و پرداخت آنلاین کفاره به جهت لزوم پرداخت فطریه و کفاره در زمان مشخص، اهمیت بیشتری دارد.

چرا از پرداخت آنلاین فطریه مؤسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی استفاده کنیم؟

در استفاده از خدمات اینترنتی دو نکته بسیار مهم وجود دارد. یکی مربوط به نکات ایمنی و پیش‌نیازهای لازم برای هرگونه پرداخت اینترنتی است. دیگری مسئله انتخاب از میان مؤسسات متعددی است که به ارائه خدمات اینترنتی می‌پردازند. شما از یک سو باید از اعتبار مؤسسه مورد نظر و سابقه فعالیت شفاف آن اطمینان داشته باشید و از سوی دیگر یک کارت اینترنتی عضو شبکه شتاب و رمز اینترنتی آن را در اختیار داشته باشید.

در مورد اعتبار مؤسسات خیریه، ثبت رسمی این مؤسسات دال بر وجود نظارت رسمی بر عملکرد آنها است. در واقع مؤسسه‌ای که برای ثبت رسمی خود اقدام می‌کند به دنبال مهر تأیید بر عملکرد قانونمند و شفاف خود است. در مورد مؤسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی این مجموعه به صورت رسمی و به شماره ثبت 14371 در پلیس امنیت به ثبت رسیده است. ضمن اینکه بیست سال سابقه کار در امور خیریه پشتوانه اعتبار این مؤسسه است. از همه مهم‌تر سیاست این مجموعه در ارائه گزارش کار شفاف و دقیق به عموم مردم و خیرین است. هرکسی به سادگی می‌تواند به سایت این مؤسسه مراجعه نموده و گزارش عملکرد در مناسبت‌های گوناگون را مشاهده نماید. اگر هنوز در زمینه همکاری با این مجموعه تردید دارید با مرور بخش‌های مختلف سایت مؤسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی از یک سیستم کاری شفاف، کارآمد و قابل اطمینان لذت ببرید. اگر هم هنوز به دنیای مجازی اعتماد ندارید می‌توانید با مراجعه به آدرس تهران، تهرانپارس، انتهای اتوبان زین الدین شرق، خیابان الله اکبر، خیابان آل قصاب، پلاک 26 با فعالیت‌های این مجموعه از نزدیک آشنا شوید.

مؤسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی در راستای گسترش حس زیبای بخشش و جلب اعتماد خیرین محترم گزارش عملکرد خود را در اسرع وقت منتشر می‌کند. به عنوان نمونه با مبالغ فطریه جمع‌آوری شده در عید فطر سال 99 برای 956 نفر از هم‌وطنان محروم کشور سبد کالا تهیه شد. این سبد کالا از مواد غذایی و لوازم ضروری شامل گوشت قرمز، مرغ، سویا، ماکارونی، مواد شوینده و ضدعفونی کننده، دستمال کاغذی و نان تشکیل شده بود. خوشبختانه مبالغ اهدایی مردم برای تهیه این سبد کالا برای دو نوبت کفایت می‌کرد و از این طریق نیاز جمع کثیری از خانواده‌های نیازمند کشورمان برطرف گردید. این افتخار نه برای مؤسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی که برای تمام افراد دور و نزدیک و آشنا و غریبه‌ای است که به این مجموعه اعتماد کردند و هدایای خود را به ما سپردند. ما تلاش می‌کنیم همواره امانتدار خوبی باشیم و سهم کوچک خود از شادی دل محرومان و نیازمندان را برای روز حساب پس‌انداز کنیم. شما نیز با ما همراه شوید و از هریک از روشهای زیر که مایلید به خانواده بزرگ مؤسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی بپیوندید:

  • درگاه پرداخت آنلاین فطریه در سایت مؤسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی
  • واریز به کارت بانکی به شماره 55057857000012728 به نام موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی
  • واریز به حساب بانک ایران زمین به شماره 15534311119

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: