با کمک در عید قربان کودکان بی سرپرست را شاد کنیم؟
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

دو شنبه 13 ارديبهشت 1400
ن : khashayars

با کمک در عید قربان کودکان بی سرپرست را شاد کنیم؟

 

با کمک در عید قربان کودکان بی سرپرست را شاد کنیم؟

کمک در عید قربان به کودکان بی سرپرست باعث می شود که دل این کودکان نیز مانند دیگر کودکان این سرزمین شاد شود.  در حقیقت کمک به کودکان بی سرپرست در عید قربان نشان دهنده این است که کودکان بی سرپرست تنها نیستند و افراد در این سرزمین به یاد آنها می باشند. خوشبختانه امروزه موسسه های خیریه زیادی در زمینه کمک رسانی به کودکان بی سرپرست فعالیت می کنند. موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی نیز یکی از این موسسه های کمک رسان می باشد. این موسسه فعالیت خود را در تهران انجام می دهد. در واقع شما می توانید کمک های خود را در عرض سال به مناسبت های مختلف به وسیله موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی به دست کودکان بی سرپرست برسانید. اما عید قربان یکی از عیدهای بزرگ مسلمانان می باشد. پیامبر اسلام و همچنین امامان بزرگوار کمک در عید قربان را توصیه کرده اند که در ادامه درباره این توصیه ها بیشتر صحبت خواهیم کرد. شما می توانید کمک های خود را در عید قربان به صورت اهدا گوشت قربانی، وجه نقد و ... به موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی بسپارید تا این موسسه در کمترین زمان ممکن این کمک ها را به دست کودکان بی سرپرست برساند تا این عزیزان نیز در عید قربان شاد شوند. عید قربان یادآور داستان حضرت ابراهیم (ع) می باشد. به همین دلیل افراد زیادی که به مکه مکرمه مشرف شده اند در این روز زیبا گوسفند قربانی می کنند. خانم ها و آقایانی که به حج رفته اند می توانند در صورت تمایل به موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی، گوشت قربانی خود را اهدا کنند تا قربانی آنها واقعا به دست افراد نیازمند برسد.

با موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی و خدمات این موسسه بیشتر آشنا شویم؟

موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی یکی از موسسه های خیریه قدیمی است که از سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرده است. این موسسه برای بهبودی زندگی بیماران خاص، کودکان بی سرپرست، افراد نیازمند و ... تلاش می کند. در حقیقت مدیران این موسسه دست یاری به سمت افرادی که قصد کمک به افراد نیازمند را دارند، دراز کرده است. خیران می توانند در حد توان با کمک های خود مانند: اهدا گوشت قربانی، کمک های مالی (حتی مبلغ های کم مانند: 100000 ریال) و ... به یاری افراد نیازمند بیایند.  این موسسه خیریه دارای شماره ثبت (14371) و مجوز رسمی برای کمک به کودکان بی سرپرست، افراد نیازمند و ... می باشد. عید قربان فرصت خوبی برای شاد کردن افراد نیازمند است. شما می توانید در حد توان با اهدا گوشت قربانی، هزینه قربانی و ... به خانواده های بی سرپرست کمک کنید تا در این روز عزیز این افراد نیز احساس تنهایی نکنند و در این روز دلهایشان شاد شود.

 

کمک در عید قربان را چگونه انجام دهیم؟

همانطور که گفته شد، خیران می توانند کمک در عید قربان را هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین توسط موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی به دست افراد نیازمند برسانند. کمک به کودکان بی سرپرست در عید قربان لزومی ندارد که به صورت اهدا گوشت قربانی باشد بلکه افراد خیر می توانند با وارد کردن مبلغ مورد نظر خود و مشخص کردن نوع کمک در سایت موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی به این کودکان کمک کنند. از طرفی کمک در عید قربان می تواند به ایتام دختر، پسر، سالمندان، بیماران و ... به انتخاب خیران نیز انجام شود. البته ناگفته نماند شما در این عید عزیز می توانید به مددجویانی که تحت پوشش موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی هستند، نیز کمک کنید. این مددجویان مشغول به تولید سرویس های 14 تکه دم کنی های آشپزخانه می باشد. با حمایت و کمک در عید قربان به این عزیزان می توانید گام های آنها را در این راه ارزشمند محکم تر کنید. از قدیم گفته اند که «هرچه از دوست رسد، نیکوست» خیرین می توانند علاوه بر کمک هایی مانند: اهدا گوشت قربانی، وجه نقد و ...، با کمک های غیر نقدی مانند: لباس، لوازم منزل، خوراکی و ... نیز به خانواده های بی سرپرست و ایتام در عید قربان کمک کنند. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، خیرین می توانند کمک های خود را با عنوان های فطریه، کفاره، زکات و ... در طول سال به موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی بسپارند تا این موسسه کمک های خیرین را به دست خانواده های نیازمند برساند.

کمک در عید قربان چرا توسط پیامبر اسلام و امامان توصیه شده است؟

در حقیقت کمک در عید قربان توسط پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و بسیاری از امامان توصیه شده است. دلیل این همه توصیه عظمت عید قربان و ثواب بسیار زیاد کمک کردن در این روز عزیز می باشد. همانطور که می‌دانید، شاد کردن دل افراد ثواب بسیار زیادی دارد به خصوص در عید بزرگ مسلمانان این ثواب بسیار لذت بخش و شیرین می باشد. کمک به کودکان بی سرپرست در عید قربان که از داشتن پدر و مادر محروم می باشند می تواند این عید را برای آنها لذت بخش کند و دلهایشان را برای ساعتی شاد کند. کمک به کودکان بی سرپرست در عید قربان می تواند باعث شود، ایتام برای چند ساعت فکر کنند که تنها نیستند و کمک های خیرین می تواند سفره کودکان بی سرپرست را با نعمت های خداوند پر کنند. این حرکت زیبا سبب می شود تا افراد نیازمند احساس کمبود کمتری کنند. گرچه هیچ کمکی نمی تواند جای خالی پدر و مادر آنها را پر کند اما برخی از نیاز های این عزیزان را پوشش می دهد. کمک کردن به افراد نیازمند بار ها توسط پیامبر و امامان در دین اسلام سفارش شده است. اما کمک در عید قربان بسیار پسندیده تر می باشد. در یکی از روایت ها پیامبر اسلام در پاسخ به سوال ام سلمه که گفت:«ای پیامبر خدا (ص)، عید قربان نزدیک است و من پولی برای قربانی کردن ندارم؛ آیا می توانم برای قربانی پول از دیگران قرض کنم؟» فرمودند: پول را قرض کن، زیرا این قرض ادا شده می باشد. البته قربانی کردن در عید قربان برای افرادی که در حج حضور ندارند، واجب نیست. اما پیامبر و امامان این کار را بسیار پسندیده می دانند. در این روز های کرونایی که متاسفانه همگی دچار مشکلاتی شده ایم خیرین عزیز می توانند به جای قربانی کردن مبلغ اهدایی خود را به صورت آنلاین به موسسه های خیریه بدهند تا این موسسات کمک های آنها را به دست افراد نیازمند برسانند.

چرا کمک به کودکان بی سرپرست در عید قربان، مستحب است؟

کمک به کودکان بی سرپرست در عید قربان امر پسندیده می باشد البته این کار در تمامی اعیاد و مناسبت های خاص در طول سال زیبا می باشد. اما عید قربان بزرگترین عید مسلمانان می باشد. این عید به یاد آور اجرای فرمان خدا توسط ابراهیم (ع) در قربانگاه می باشد. به همین دلیل بر افرادی که در حج حضور دارند واجب است که در این عید بزرگ گوسفند قربانی کنند و گوشت آن را به افراد نیازمند دهند. کمک در عید قربان چه به صورت اهدا گوشت قربانی و چه به صورت نقدی یا غیر نقدی باشد، ثواب بسیار زیادی دارد و برای افرادی که قبلا به حج رفته اند، مستحب است که این کار را هر ساله انجام دهند. عید قربان را به نام عید اضحی نیز می شناسند. کلمه اضحی از واژه ضحی گرفته شده است. ضحی به معنای قبل از غروب آفتاب (نزدیک به اذان) می باشد. افرادی که به حج رفته اند باید در روز عید قربان در هنگام غروب آفتاب گوسفند قربانی کنند. اهدا گوشت قربانی می تواند بسیاری از سفره های خالی نیازمندان را پر کنند. توصیه می شود کمک به کودکان بی سرپرست در عید قربان برای کودکان همین سرزمین انجام شود. چه بسا کودکان زیادی در ایران وجود دارند که به کمک خیرین نیازمند می باشند. بنابراین از افراد خیر درخواست می شود که کمک در عید قربان را به وسیله موسسه های خیریه در ایران انجام دهند و از کمک در کشور های دیگر خودداری کنند.

 

اهمیت کمک در عید قربان و اهدا گوشت قربانی

همانطور که می‌دانید، در دین مبین اسلام به کمک در عید قربان و اهدا گوشت قربانی با داستان حضرت ابراهیم (ع) و آیه های گوناگون توصیه شده است. در حقیقت این روز های کرونایی بیشتر به خانواده های بی سرپرست و یا تک سرپرست فشار وارد کرده است. کاهش فعالیت ها سبب شده است تا این خانواده ها با مشکلات اقتصادی زیادی رو به رو شوند. تمامی موسسه های خیریه به ویژه موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی در این روز های سخت دست یاری به سمت افراد خیر دراز کرده اند. مدیران این موسسه های خیریه در این روز های کرونایی سخت امیدوار هستند که خیرین، خانواده های نیازمند را تنها نگذارند. این افراد می توانند با کمک به کودکان بی سرپرست در عید قربان دل های این خانواده ها را شاد کنند و سفرهاین عزیزان را در این عید بزرگ با نعمت های خداوند پر کنند.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: