همه چیز درباره چاپ لیبل
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

یک شنبه 26 ارديبهشت 1400
ن : khashayars

همه چیز درباره چاپ لیبل

همه چیز درباره  چاپ لیبل

مهم نیست که شما یک کارگاه چاپ داشته باشید یا یک کارخانه بزرگ وسیع برای فروش محصولات خود. درنهایت آنچه اهمیت دارد المان‌های بصری روی محصولات شماست که توجه مخاطب و خریدار را جذب می‌کند.

 

به همین دلیل تعجبی ندارد که برخی محصولات در انتهای قفسه باقی می‌مانند و برخی دیگر زودتر به فروش می‌رسد. این امر نشان‌دهنده میزان اهمیت ظاهر محصول است. یکی از عناصر پراهمیت که ظاهر یک محصول را می‌سازد علاوه بر طراحی بسته‌بندی، طراحی و نوع  چاپ لیبل آن است. در ادامه می‌خواهیم در مورد مراحل چاپ انواع لیبل صحبت کنیم تا به اطلاعات مناسبی در این خصوص دست پیداکرده و بهترین مدل  چاپ لیبل را برای محصولات خود انتخاب کنید.

 

مراحل چاپ انواع لیبل

اولین قدم برای موفقیت در  چاپ لیبل شناخت درست و کافی از دانش چاپ، دستگاه‌ها و ماشین‌هایی که در این صنعت استفاده می‌شوند و متریال مناسب برای چاپ انواع لیبل مناسب با طراحی بسته‌بندی محصول و جنس آن است.

برای مثال اگر شما قصد  چاپ لیبل بر روی لباس رادارید باید بر اساس جنس پارچه متریال مناسب با پارچه را انتخاب کنید. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که برای  چاپ لیبل تکنیک‌های متفاوتی وجود دارد که شناخت آن‌ها با شما کمک می‌کند تا روش مناسب و کاربردی را با توجه به نوع محصول خود انتخاب کنید.

لیبل متالایز و ویژگی‌های آن

 

احتمالاً روی بطری‌های آب یا نوشابه‌های انرژی‌زا یا محصولات دیگر لیبل ها یا برچسب‌های براق را دیده‌اید. اولین حسی که با دیدن این لیبل های به مخاطب منتقل می‌شود حس لاکچری و باکلاسی است که هم برای مخاطب ظاهری چشمگیر و مسحورکننده خلق می‌کند و هم گویای اعتبار و محبوبیت آن کمپانی است. این مدل لیبل ها با عنوان لیبل متالایز   شناخته می‌شود. اما دلیل این نام‌گذاری چیست؟

به‌طورکلی لیبل متالایز   یا ورق متالایز یک ورقی است که با یک‌لایه آلومینیوم پوشیده شده که با نمای مات و براق با مقاصد تزیینی و حفاظتی برای محصولات مختلف ساخته می‌شود. لیبل متالایز   معمولاً در دورنگ نقره‌ای و طلایی تهیه‌شده که متناسب با طراحی محصول انتخاب می‌شوند. اما لیبل متالایز   ویژگی‌های خاصی دارد که شمارا مجاب به استفاده از آن می‌کند. لیبل متالایز   به‌طورکلی:

 

  • بسیار جذاب و خیره‌کننده است و احساس ارزش بیشتری به محصول و درنتیجه خریدار می‌دهد.

 

  • در هنگام چاپ کیفیت بالایی را ارائه می‌دهد و استفاده از آن ساده و راحت است.

 

  • در برابر مواد شوینده و اسیدی و همین‌طور آب از مقاومت بالایی برخوردار است.

 

همان‌طور که اشاره شد شاید بتوان گفت یکی از مزیت‌های مهم لیبل متالایز انعکاس حس ارزشمندی و لاکچری بودن برند و قابل‌اعتماد بودن محصولات است که انتخابی مناسب برای لیبل  جعبه ادکلن. است بنابراین استفاده از این نوع لیبل می‌تواند تأثیر چشمگیری در کسب‌وکار شما داشته باشد.

 

 

انواع روش‌های  چاپ لیبل

 

جوهر جت

این فناوری چاپ از سیستمی استفاده می‌کند که با استفاده از جریان قطرات بسیار ظریف جوهر، تصاویر دیجیتال را مستقیماً روی کاغذ تولید می‌کند. جوهرها توسط سیگنال‌های دیجیتالی از طریق کامپیوتر کنترل می‌شوند.

 

چاپ لیزر

این مدل از انواع  چاپ لیبل با تمرکز یک پرتوی لیزر از طریق لنز به‌طور مستقیم بر روی یک استوانه حساس به نور کار می‌کند. تونر شارژ شده خود را به استوانه متصل می‌کند و نتیجه نهایی تونر گرم شده و ذوب‌شده روی کاغذ است.

پرینترهای لیزری بسیار سریع‌تر از چاپگرهای جوهرافشان هستند و می‌توانند متن و تصاویر باکیفیت بسیار بالایی برای لیبل جعبه  ادکلن و دیگر محصولات تولید کنند.

 

چاپ حرارتی

این فرایند  چاپ لیبل با استفاده از یک نوار با شالوده‌ی چسبنده، متن یا گرافیک را با استفاده از گرما و فشار روی سطح برچسب‌ها اعمال می‌کند. چاپ حرارتی لکه نمی‌زند و در برابر آب مقاوم است. هنوز تصاویر با وضوح بسیار بالا ارائه نمی‌دهد و گاهی اوقات تصاویر به‌صورت پیکسلی یا مبهم به نظر می‌رسند و برای لیبل جعبه  ادکلن خیلی مناسب نیست.

 

فلکسوگرافی

در این روش از انواع  چاپ لیبل از صفحات چاپ انعطاف‌پذیر ساخته‌شده از لاستیک یا پلاستیک استفاده می‌شود. برای هر چهار رنگ CMYK یک تصویر یک صفحه ساخته می‌شود و درنتیجه یک روش چاپ گران‌قیمت است و برای محصولاتی همچون لیبل جعبه  ادکلن  گران­قیمت مناسب­تر است. صفحات مرکب با یک تصویر کمی برجسته بر روی یک استوانه چرخانده می‌شوند که تصویر را به مواد برچسب منتقل می‌کند. فلکسوگرافی از جوهرهایی استفاده می‌کند که به‌سرعت خشک می‌شوند. درنتیجه این‌یک فرآیند چاپ سریع است که می‌تواند روی انواع مختلف مواد چاپ کند.

 

لیتوگرافی افست

این فرآیند چاپ با انتقال عکاسی به صفحات چاپ فلزی نازک، کاغذی یا پلاستیکی کار می‌کند. غلتک‌ها جوهر و آب با پایه روغنی را به صفحات می‌زنند. ازآنجاکه روغن و آب باهم مخلوط نمی‌شوند ، جوهر بر پایه روغن به مناطق غیر تصویری نمی‌چسبد. تصویر مرکب به یک استوانه لاستیکی منتقل می‌شود و سپس با عبور از بین آن و یک استوانه دیگر از زیر برچسب ، تصویر را به روی برچسب منتقل می‌کند. اصطلاح افست به این واقعیت گفته می‌شود که تصویر مستقیماً از روی صفحات روی برچسب چاپ نمی‌شود ، بلکه در عوض به سطح دیگری که با برچسب تماس می‌گیرد منتقل می‌شود.

 

پرس دیجیتال

این فرآیند چاپ از زمانی آغاز می‌شود که اسناد الکترونیکی به‌صورت دیجیتالی از رایانه مستقیماً به پرس منتقل می‌شوند. پرس دیجیتالی متن را هنگام چاپ تجزیه‌وتحلیل می‌کنند و نقاطی را برای پر کردن شکاف در لبه‌ها اضافه می‌کنند. این متن و تصاویر واضحی را تولید می‌کند که کیفیت برچسب را افزایش می‌دهد. علاوه بر این ، روش  چاپ لیبل پرس دیجیتال تصاویر رنگی زنده و باکیفیت با ایجاد می‌کند و برای لیبل جعبه  ادکلن  انتخابی مناسب است.

 

لیبل شیشه‌ای و استفاده‌های آن

 

یکی از انواع محبوب لیبل، لیبل شیشه‌ای است که کاربردهای فراوانی دارد. لیبل شیشه‌ای به‌طور یکپارچه با پس‌زمینه ترکیب می‌شود ، و یک پی‌ریزی حرفه‌ای برای بیزینس شما ایجاد می‌کند. احتمالاً روی محصولاتی مانند بطری آب، مواد و محصولات آرایشی و بهداشتی و بسیاری از محصولات دیگر لیبل شیشه‌ای را دیده‌اید. شاید بتوان گفت لیبل شیشه‌ای از جز پرکاربردترین انواع لیبل محسوب می‌شود زیرا ظاهری متفاوت، جذاب و مدرن به بسته‌بندی کالا می‌بخشد و می‌تواند در جلب نظر مخاطب بسیار اثرگذار باشد.

به‌علاوه اگر به کسب‌وکار شخصی یا خانگی مشغولید و ترجیح می‌دهید طراحی و  چاپ لیبل به عهده‌ی خودتان باشد می‌توانید به‌راحتی لیبل شیشه‌ای را در منزل چاپ کنید.

 

 

منابع:

 

جدول سئو

عنوان سئو

همه چیز درباره  چاپ لیبل

 

نامک Everything about labelling
توضیحات سئو

مهم نیست که شما یک کارگاه چاپ داشته باشید یا یک کارخانه بزرگ وسیع برای فروش محصولات خود. درنهایت آنچه اهمیت دارد المان‌های بصری روی محصولات شماست که توجه مخاطب و خریدار را جذب می‌کند. به همین دلیل تعجبی ندارد که برخی محصولات در انتهای قفسه باقی می‌مانند و برخی دیگر زودتر به فروش می‌رسد. این امر نشان‌دهنده میزان اهمیت ظاهر محصول است. یکی از عناصر پراهمیت که ظاهر یک محصول را می‌سازد علاوه بر طراحی بسته‌بندی، طراحی و نوع  چاپ لیبل آن است. در ادامه می‌خواهیم در مورد مراحل چاپ انواع لیبل صحبت کنیم تا به اطلاعات مناسبی در این خصوص دست پیداکرده و بهترین مدل  چاپ لیبل را برای محصولات خود انتخاب کنید.

 

کلیدواژه‌ها لیبل جعبه  ادکلن     چاپ لیبل    لیبل شیشه‌ای   لیبل متالایز  لیبل
تعداد کلیدواژه لیبل جعبه  ادکلن5      چاپ لیبل12     لیبل شیشه‌ای5    لیبل متالایز 8     لیبل24
برچسب

همه چیز درباره  چاپ لیبل

 

عنوان تصویر اصلی چاپ لیبل1
نامک تصویر اصلی Labelling 1
توضیحات تصویر اصلی چاپ لیبل
عنوان تصویر1 چاپ لیبل2
نامک تصویر 1 Labelling 2
توضیحات تصویر 1 چاپ لیبل
عنوان تصویر2 چاپ لیبل3
نامک تصویر2 Labelling 3
توضیحات تصویر 2 چاپ لیبل
عنوان تصویر3 چاپ لیبل4
نامک تصویر3 Labelling 4
توضیحات تصویر 3 چاپ لیبل

 

 

 

 

جدول شبکه اجتماعی

تیتر شبکه اجتماعی همه چیز درباره  چاپ لیبل
خلاصه مطلب شبکه اجتماعی

اگر می­خواهید محصولتان در مقایسه با محصولات دیگر جلب توجه بیشتری کند، لیبل روی محصول عنصری بسیار مهم است که با انتخاب درست آن، می­توانید نگاه­ها را بر کالایتان نگه دارید.

روش­های مختلفی از چاپ لیبل در دسترس هستند که هریک کیفیت رنگ، حس لمس و براقی مخصوص خود را دارند که می­توانید با توجه به محصول مورد نظرتان یکی را انتخاب کنید. با توجه به انتخاب لیبل محصولات، هزینه چاپ می­تواند متفاوت باشد ولی تنوع موجود این اجازه را به شما می‌دهد که با توجه به بودجه­تان تصمیم بگیرید.

با چاپ لیبل باکیفیت بر روی محصولاتتان، توجهی که لایق آن هستید را بدست آورید.

 

 

 

 

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: