تاثیرات قارچ گانودرما بر بیماری اگزما
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

سه شنبه 11 خرداد 1400
ن : khashayars

تاثیرات قارچ گانودرما بر بیماری اگزما

مقدمه

در این مقاله قصد داریم تا در مورد تاثیرات درمانی قارچ گانودرما بر  بیماری اگزما صحبت کنیم. در یک تعاریف و مفاهیم طب سنتی ، بیماری به معنای به هم خوردن تعادل بدن می باشد. متخصصین طب سنتی اعتقاد دارند که ایجاد تعادل در بدن سبب می شود تا سیستم های عملکردی بدن به گونه ای کارکرد داشته باشند که سبب ایجاد بهترین وضعیت در افراد شود. از نظر طب سنتی بهترین وضعیت هر فردی  متفاوت از فرد دیگر می باشد.  شاید بد نباشد در همین ابتدا در مورد فاکتورهایی اثر گذار بر ایجاد تعادل در بدن صحبت کنیم.

قارچ گانودرما

فاکتورهای ایجاد تعادل در بدن

ورود مواد غذایی متناسب با طبع بدن  

از مهم ترین فاکتورهایی که اثر گذار بر تعادل بدن هستند، مصرف مواد غذایی می باشد که تناسب با طبع افراد دارد. از نظر طب سنتی، عملکرد اندام هایی چون کلیه و کبد در افرادی که داری طبع گرم هستند متفاوت از افراد  دارای طبع سرد می باشد. مهم ترین نکته استفاده از مواد غذایی به گونه ای است که تعادل و یا همان هموستاز را در بدن این افراد ایجاد کند. برخی مواد  غذایی این ویژگی را دارند که سبب ایجاد تعادل در بدن می شوند. از جمله مهم ترین  مواد غذایی، استفاده از منابع گیاهی می باشد. اگر به دنبال این منابع گیاهی هستید، پیشنهاد ما استفاده از مواد گیاهی پروتئین دار چون قارچ ها می باشد. در این میان قارچ گانودرما، به دلیل متعادل بودن آن و داشتن مواد مغذی مورد نیاز بدن بسیار مورد توجه است.

قارچ گانودرما

برابر بودن سطح اکسیدان ها و آنتی اکسیدان های بدن

یکی از مهم ترین نکاتی که اثرگذار بر عملکرد صحیح و ایجاد هموستاز در بدن می باشد، برابر  بودن سطح اکسیدان ها و آنتی اکسیدان های بدن می باشد. اگر دوست دارید که اهمیت این برابری را در بدن بدانید. شاید بهتر باشد که آن را با یک مثال برایتان توضیح دهم.

برخی از افراد تصور می کنند که رسوب کلسترول در بدن به دلیل مصرف قند و چربی بالا است. البته در اینجا ما منکر مصرف درست قند و چربی نیستیم. اما می خواهیم به شما بگوییم مشکل اصلی در ایجاد رسوب کلسترول در بدن چیست. از نظر بیوشیمی کلسترول ها در داخل بسته بندی هایی به اسم لیپوپروتئین ها هستند. در صورتی که میزان اکسیدان ها در بدن افزایش یابد. این موا د اکسیدانی به درون لیپوپروتئین ها نفوذ کرده و سبب اکسید شدن و رسوب آن ا در دیواره رگ ها می شود. با توجه به این موضوع برابری نسبت اکسیدان ها به آنتی اکسیدان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به همین منظور همواره توصیه می شود که از مواد غذایی استفاده کنیم که آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن را تامین کنند. طبق مطالعات انجام شده قارچ گانودرما داری  سطح بالایی از مواد  آنتی اکسیدانی متفاوت می باشد که از این نظر تاثیر بسیار زیاد بر عملکرد اندام های بدن دارد.

قارچ گانودرما

 

عدم وجود هموستاز و یا تعادل در بدن چه عواقبی دارد؟

نبود تعادل و یا هموستاز در بدن سبب اختلال در عملکرد سیستم های بدن می شود. یکی از سیستم هایی که بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد، سیستم خونرسانی بدن می باشد. نبود هموستاز در بدن سبب تضعیف سیستم ایمنی و گلبول های قرمز خون می شود. این ضعیف شدن می تواند سبب شود تا سیستم ایمنی فعالیت های خارج از تنظیمات بدن انجام دهد. مهم ترین عملکرد های خارج از کنترل سیستم ایمنی، ترشح فاکتورهای التهابی در بدن می باشد. افزایش فاکتورهای التهابی بر بافت های مختلف بدن اثر گذار می باشد. یکی از بافت هایی که بیشتر از سایر بافت های بدن تحت تاثیر فاکتورهای التهابی است، بافت اپیتلیال پوست می باشد که نتیجه آن ایجاد بیماری اگزما است. با توجه به نکات گفته شده استفاده از قارچ گانودرما آیا می تواند درمان موثری برای  این بیماری باشد؟ در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مکانیسم درمانی قارچ گانودرما

به طور کلی دو مکانیسم درمانی می توانیم برای قارچ گانودرما در نظر بگیریم که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

قارچ گانودرما تامین کننده نیاز های آنتی اکسیدانی بدن

همانطور که در مطالب قبل هم به آن اشاره شد، این قارچ منبع مواد آنتی اکسیدانی در بدن می باشد. تامین مواد آنتی اکسیدانی در بدن علاوه بر اینکه سبب جلوگیری از رسوب مواد زائد در بدن می شود، تاثیر فراوانی بر عملکرد گلبول های سفید و قرمز بدن دارد. طبق مطالعات انجام شده  بر روی میزان اثر گذاری این قارچ بر درمان بیماران مبتلا به اگزما، نشان داده که مصرف یک دوره از این قارچ در این بیماران سبب افزایش بیان آنزیم های آنتی اکسیدان شده است. همچنین فاکتورهای رادیکالی در بدن این بیماران هم به صورت قابل توجهی کاهش یافته است.

 

 

قارچ گانودرما کاهش دهنده حساسیت سیستم ایمنی نسبت به آلرژن ها

یکی از مهم ترین مکانیسم های درمانی این قارچ کاهش حساسیت سیستم ایمنی نسبت به آلرژن ها می باشد. به طور معمول و در حالت صحیح سیستم ایمنی تنها باید به ترکیباتی واکنش نشان دهد که بیماری زا هستند. اما سیستم ایمنی بدن چگونه بیماری زا بودن و یا نبودن ترکیبی را تشخیص می دهد؟

گلبول های سفید دارای اجزایی هستند که همه ی ترکیبات موجود در بدن را آنالیز می کنند و  بیماری زا بودن و یا نبودن آن ها را تشخیص می دهد. زمانی که این جزء عملکرد درستی نداشته باشد، ترکیبات غیر بیماری زای بدن را هم آلرژن به حساب آورده و پیوسته در واکنش ّبه آن ها فاکتورهای التهابی ترشح می کند. که مهم ترین علت ایجاد اگزما در بدن می باشد. مصرف قارچ گانودرما به دلیل داشتن ترکیبات شبه آلرژن سبب کاهش حساسیت سیستم ایمنی بدن شده و به همین منظور تاثیر فراوانی بر درمان این بیماری دارد.

خلاصه نکات مقاله

یکی از روش های درمانی موثر برای بیماری اگزما استفاده از نوعی قارچ به نام قارچ گانودرما می باشد. این نوع قارچ به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالا تاثیر فراوانی بر درمان این بیماری دارد. مهم ترین مکانیسم درمانی این قارچ کاهش حساسیت سیستم امینی  بر روی آلرژن های غیر بیماری زا می باشد. به همین منظور، اخیرا استفاده از آن در جهت درمان موثر بیماری افزایش پیدا کرده است.

 

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: