آنچه باید پیش از خرید لوازم آرایشی بدانید
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

جمعه 28 خرداد 1400
ن : khashayars

آنچه باید پیش از خرید لوازم آرایشی بدانید

آنچه باید پیش از خرید لوازم آرایشی بدانید

لوازم آرایشی یکی از پرمصرف­ترین کالاها محسوب می­شود. از آنجا که به طور مستقیم با پوست و بدن انسان ارتباط دارند، به لحاظ سلامتی اهمیتی دوچندان پیدا می­کنند. بنابراین باید در انتخاب لوازم آرایشی مورد استفاده دقت و حساسیت کافی به خرج داده شود. در ادامه به بررسی نکاتی درباره خرید لوازم آرایشی پرمصرفی مانند ریمل، رژلب و عطر برندینی پرداخته می­شود.

نکاتی درباره خرید ریمل

نکته مهم در خرید لوازم آرایشی توجه به کیفیت و اصالت کالاست. یک ریمل تقلبی و یا بی­کیفیت، می­تواند موجب آسیب­های جدی به مژه شود و ایجاد حساسیت کند. علاوه بر این، انتخاب یک ریمل مناسب برای هر شخص می­تواند متفاوت باشد. در ادامه به نکاتی کاربردی در مورد خرید ریمل می­پردازیم. ریمل­ها براساس کاربردی که دارند و شکل برس ریمل، به چند دسته تقسیم می­شوند:

  • پرپشت کننده مژه
  • فرکننده
  • حجم­دهنده مژه
  • بلندکننده، حجم­دهنده و فرکننده
  • فرکننده و حجم­دهنده
  • فرکننده و جداکننده

البته می­توان با توجه به ویژگی­های مختلف، ریمل­ها را در دسته­بندی­های متنوع دیگری نیز قرار داد. ویژگی­هایی مانند ضدآب یا ویتامین­دار بودن، نوع پودری و یا مایع و... . ریمل مایع، از ترکیبات آب و انواع روغن ساخته می­شود. ریمل­هایی که دارای روغن باشند به عنوان ریمل ضدآب مورد استفاده قرار می­گیرند و به راحتی پاک نمی­شوند. اما استفاده مداوم هر روزه از این ریمل­ها، می­تواند موجب ریزش مژه و ایجاد حساسیت گردد.

افرادی که مژه­های بی­حالتی دارند، بهتر است از ریمل­هایی که هم خاصیت حجم­دهندگی دارند و هم بلندکنندگی، استفاده کنند. چرا که اگر تنها از ریمل حجم­دهنده استفاده کنند، ممکن است مژه­ها را سنگین کرده و حالتی مصنوعی به خود بگیرد. اغلب ریمل‌های موجود در بازار چندکاره و متنوع هستند یعنی هم می‌توانند مژه‌ها را بلندتر کنند و نیز به آن­ها حجم یا حالت دهند. هنگام تهیه ریمل به برس آن باید دقت شود. برای مثال، بیشتر بودن فضای بین موهای برس، جداکردن و تفکیک مژه­ها را راحت­تر کرده و نیز حالت طبیعی­تری به مژه­ها می­دهد.

حتما از برندهای اصل و اورجینال ریمل استفاده کنید. استفاده از ریمل غیراصل موجب می­شود، ریمل روی مژه  و اطراف پلک پخش شده و در نتیجه وارد چشم ­شود­. هنگام پاک کردن آرایش نیز ممکن است شما را به زحمت انداخته، و به مژه­های­تان آسیب بزند.

 

انواع ریمل

چند فاکتور مهم برای خرید رژلب

با تنوع محصولات آرایشی و فراوانی برندهای اصل و یا غیر اورجینال، داشتن انتخاب درست برای خرید رژلب، مشکل می­شود. هم­چنین، روز به­ روز بر تعداد مشاوران زیبایی افزوده می‌شود که در شبکه­های اجتماعی، صفحات خود را با تبلیغ انواع برندها، بمباران می­کنند. در نتیجه این امر می­تواند سبب گمراهی مشتری شود. برای انتخاب بهتر و خرید رژلب مناسب، چند نکته وجود دارد. یک رژلب مناسب، قطعا در زیبایی چهره و آرایش شما تاثیرگذار دارد. بنابراین، یک انتخاب اشتباه، علاوه بر تاثیر منفی بر آرایش شما، می­تواند به پوست­تات نیز آسیب برساند.

  1. با توجه به رنگ پوست خود خرید کنید

قبل از خرید رژلب  مناسب، حتما به رنگ پوست­تان توجه کنید. برای مثال رژلب با رنگ­های قرمز، جگری،  قهوه‌ای، طلایی، نارنجی و بنفش مناسب پوست­های سبزه یا تیره هستند. افرادی که پوست سفید یا روشن­تر دارند می‌توانند از بنفش کم‌رنگ، رژلب صورتی، کالباسی و هلویی استفاده کنند.

  1. قبل از خرید، رژلب را روی دست تست کنید

بهتر است هنگام خرید رژلب، از تستر استفاده کرده و آن را روی نوک انگشت یا پشت دست، امتحان کنید. افرادی که لب‌های باریکی دارند، بهتر است سراغ رنگ­های روشن بروند. رژلب براق یا رژلب مایع بهترین انتخاب، برای لب‌های باریک است. برای افرادی که لب­های پهن­تری دارند، رژلب جامد مات توصیه می­شود.

  1. پوست لب­تان خشک است یا نرم؟

اگر لب­های خشکی دارید، بهتر است فکر رژلب مات یا رژلب با ماندگاری چند ساعته را از سر بیرون کنید. چرا که بافت خشک این رژلب‌ها موجب پوسته پوسته و خشک‌تر شدن لب­های­تان می‌شوند. بهتر است از رژلب مایع استفاده کنید. چراکه مانع خشک شدن لب‌ها می‌شود. اما افرادی که پوست لب‌ معمولی دارند، می‌توانند از دو رژلب جامد و مایع استفاده کنند. هم­چنین بهتر است قبل از آرایش لب، از بالم لب ویتامینه یا مرطوب­کننده­های لب، استفاده کنید. این کار، به ماندگاری رژلب آرایش­تان، کمک می­کند. استفاده از رژلب­های دارای SPF نیز موجب حفظ رطوبت پوست لب می­شوند. دقت کنید اگر پیش از آرایش لب، عادت دارید از کرم­پودر برای ماندگاری بیشتر آرایش، یا تغییر اندازه خط لب استفاده ­کنید، بهتر است از کرم­پودرهای دارای خاصیت ضدآفتاب استفاده کنید.

 

رژلب جامد

4.     حتما از برندهای اورجینال خرید کنید

سعی کنید لوازم آرایشی را از فروشگاه­های معتبر تهیه کنید. به برچسب اصالت محصول هنگام خرید توجه کنید. معمولا رژلب­های اصل بوی ملایم­تری دارند، مگر این­که رژلب عطری باشند. اگر قصد خرید رژلب از برند معروفی دارید، جزئیات عکس رژلب اصل را با محصولی که می­خواهید خریداری کنید، مقایسه کنید. هم­چنین، توجه داشته باشید که بسته­بندی محصول تقلبی، ممکن است بسیار پایین‌تر از برند اصلی است. در نهایت، حتما به تاریخ انقضای حک شده روی بسته­بندی توجه کنید. رژلبی تهیه کنید که حداقل یک­سال تاریخ انقضای آن باقی مانده باشد. یکی دیگر از راه­های تشخیص رژلب اصلی با غیراورجینال این است که قیمت کالا را در سایت شرکت تولیدکننده یا فروشگاه­های معروف، با قیمت کالایی که می­خرید مقایسه کنید. این کار به ویژه در مورد تهیه کالا از برندهای خارجی که با دلار معامله می­شوند کاربرد دارد.

 

چرا خرید عطر برندینی پیشنهاد می­شود؟

شرکت عطر برندینی، از تولیدکنندگان بزرگ تولید عطر است که می­توان کیفیت محصولات تولیدشده این شرکت را با برندهای معروف جهانی چون لالیک و ورساچه مقایسه کرد. علاوه بر این­که عطر برندینی قیمت بسیار پایین­تری دارد. برای مثال، یکی از عطر های پرطرفدار، ادوپرفیوم ​عطر برندینی مدل Billion Women با حجم 25 میلی، رایحه و ماندگاری کاملا مشابهی با عطر Lady Million دارد. شعار شرکت تولیدی عطر برندینی، کالای ایرانی، کیفیت جهانی است. عطرهای برندینی، رایحه­های خوشبویی را در شیشه­هایی مشابه شیشه عطرهای اصلی تولید می­کند.

یکی از نکاتی که در خرید عطر بهتر است به آن توجه کرد، این است که در چه فصلی از آن عطر استفاده خواهید کرد. در فصول گرم سال با توجه به آب­وهوا و تعریق زیاد، استفاده از عطر با رایحه‌های خنک، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلی، میوه­ای و وحشی بسیار مناسب است. به­خصوص، استفاده از عطرهایی با رایحه خنک و ترش در فصل تابستان، حس سرمای خوشایندی را منتقل می‌کند.

باید بدانید که ماندگاری عطرها در هوای سرد بیشتر است. علت این امر، آن است که چون در فصول سرد سال، دمای هوا پایین است، الکل داخل محتویات عطر، کمتر و یا دیرتر بخار می‌شود. در نتیجه، استفاده از عطرهای با رایحه شیرین، تلخ و تند در فصل­های سرد سال بیشتر توصیه می­شود.

 

خرید عطر برندینی

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: