سرمایه گذاری ملکی در استان­های شمالی کشور
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

جمعه 15 مرداد 1400
ن : khashayars

سرمایه گذاری ملکی در استان­های شمالی کشور

سرمایه گذاری ملکی در استان­های شمالی کشور

در تازه­ترین خبرها و براساس گزارش مرکز آمار ایران، رشت در بین مراکز استان­های کشور، دومین شهر مهاجرپذیر کشور اعلام شده است. در این گزارش عنوان شده که استان گیلان به لحاظ مهاجرپذیری در بالاترین رده­ طی سال­های اخیر قرار داشته است. برطبق این آمار 58 درصد مهاجران به استان گیلان از استان­هایی مانند تهران، البرز و استان قم بوده­اند. و در رده­های بعدی استان­های اصفهان، قزوین و ... قرار دارند که جهت مهاجرت شهر رشت را انتخاب کرده اند.

خشکسالی، کاهش بارندگی، کم شدن سطح آب­های زیر زمینی و در خیلی موارد سوء مدیریت موجب مشکلات بسیار در بخش­های مختلف کشور شده است.

کمبود آب مورد نیاز برای زمین­های کشاورزی و حتی در ماه­های گذشته کمبود آب آشامیدنی مناسب و علاوه بر آن شرایط نامساعد آب و هوا خصوصا در فصل تابستان، مشکلات عدیده­ای برای ساکنین این مناطق به وجود آورده که چاره­ای به جز مهاجرت از استان­های خود به مناطق مناسب­تر از نظر شرایط جوی باقی نگذاشته است.

در این میان استان­های شمالی به سبب ویژگی­های جغرافیایی و اقلیمی خود مهم­ترین مقصد  برای مهاجرپذیری به شمار می­روند. استان گیلان دهمین استان پر جمعیت کشور است. طبیعت آن پوشیده از جنگل و آب و هوای معتدل و مرطوب دارد. سالانه در حدود 1200 تا 1800 میلی­متر بارندگی در طول خط ساحلی استان گیلان اتفاق می­افتد که در این بین آستارا با 1233 میلی­متر کمترین و بندر انزلی با 1755 میلی­متر بیش­ترین میزان بارندگی در میان دیگر شهرهای استان را دارند.

از طرف دیگر با افزایش سرسام آور قیمت مسکن و اجاره بها در شهرهایی نظیر تهران، سیل به مهاجرت به استان­های شمالی قوت بیش­تری گرفته است. پایین­تر بودن هزینه حمل و نقل، خرید و فروش ملک و زمین و اجاره بها در استان های شمالی خصوصا استان گیلان باعث شده بسیاری از افراد شهرهای این استان را جهت سکونت دائمی انتخاب کنند.

منطقه آزاد انزلی، قطب اقتصادی و تجاری استان گیلان

تصویب منطقه آزاد تجاری انزلی در سال 1384 به عنوان یکی از مناطق آزاد هفت گانه و قرار گرفتن شهرستان بندرانزلی در این تقسیمات تاثیر به سزایی در رشد اقتصادی شهر انزلی داشته است.

سرمایه گذاری و خرید و فروش ملک در این مناطق با رشد چشم­گیری همراه بود که هنوز افراد مختلف از دیگر استان­ها را برای معامله در این منطقه ترغییب می­کند. از طرف دیگر با تصویب و اجرایی شدن خط راه آهن کریدور شمال که تهران را به رشت و از آنجا به انزلی متصل کرده و در انتها به شهرستان آستارا ختم می­شود ، توسعه اقتصادی و تجاری بیش­تر در سال­های آینده پیش بینی خواهد شد.

معافیت­های مالیاتی، استفاده از مزایای رفاهی سکونت در منطقه آزاد تجاری انزلی مانند خرید ماشین­های با پلاک منطقه و به نصف قیمت واقعی، بسیاری از سرمایه گذاران را برای تاسیس شرکت­های خصوصی به این منطقه کشانده است.

 

مهم­ترین شهرهای مهاجر پذیر استان گیلان

رشت، مرکز استان گیلان و پر جمعیت­ترین شهر این استان به شمار می­رود. بر طبق آمار اعلام شده و در فصل تابستان رشت سومین شهر گردش پذیر ایران بوده است. این شهر آب و هوایی معتدل دارد که در فصل تابستان گرم و شرجی و زمستان­هایی سرد و مرطوب دارد.

توسعه شهری در این شهر، ساخت و سازهای مراکز تجاری و خرید و همچنین ساخت آپارتمان­ با امکانات رفاهی مدرن، تقاضا برای مسکن را تا حدی پاسخ داده و زندگی در این شهر را مطلوب کرده است.

 

بندرانزلی پرباران­ترین شهر استان گیلان بوده و از آن به عنوان یکی از مهم­ترین مقاصد گردشگری و قطب­های ورزشی کشور نام برده می­شود. بندر انزلی مهم­ترین بندر شمال ایران نیز هست. این شهر به سبب قرارگیری در حاشیه دریا و ساحل آن یکی از جاذبه­های مهم مهاجرت افراد از دیگر استان­هاست.

شهرهای پر جمعیت دارای مشکلاتی از قبیل خشکسالی، هزینه­ بالای مسکن، آلودگی صوتی، آلودگی هوا، ترافیک، عدم امنیت و ... هستند. شهر انزلی با توجه به خصوصیت ارامش شهرهای ساحلی و تراکم پایین جمعیت، همچنین امکان تهیه مسکن بزرگ­تر با هزینه کمتر از منطقی­ترین انتخاب­ها جهت زندگی و سکونت به شمار می­روند. توسعه ساخت و ساز آپارتمان و خانه ویلایی در این شهر قیمت­ها را متوازن نگه داشته و با رشد بدون منطق خرید واحدهای مسکونی در کلانشهرها روبرو نبوده­ایم.

 

لاهیجان سومین شهر پرجمعیت استان گیلان بوده و در محدوده شرقی آن واقع شده است. این شهر به لحاظ اقتصادی رشد مناسبی در سال­های اخیر نداشته است. همچنین کشاورزی آن که بر پایه کاشت چای بوده نیز دستخوش آسیب­هایی شده. به نظر می­رسد این شهر  به لحاظ تامین کار و درآمدزایی برای سیل مهاجران کشش مناسب را نداشته باشد.

 

منبع: https://www.khaneanzali.com/

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: