درمان سردردهای مختلف با استفاده از دمنوش‌های گیاهی
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

شنبه 30 مرداد 1400
ن : khashayars

درمان سردردهای مختلف با استفاده از دمنوش‌های گیاهی

درمان سردردهای مختلف با استفاده از دمنوش‌های گیاهی

ممکن است در طول زندگی انواع زیادی از سردرد را تجربه کنید. سردردهای تنشی با عث ایجاد درد خفیف تا متوسط شده و هر دو طرف سر را درگیر می­کنند. سردردهای میگرنی باعث درد متوسط تا شدیدی شده و اغلب فقط در یک طرف سر تمایل به ایجاد درد دارند. اینها دو مورد از انواع مختلف سردردهایی است که می­توانید تجربه کنید.

صرف نظر از نوع سردردی که دارید، نوشیدن یک فنجان چای گرم می­تواند تا حدی از درد ضربان­دار در سر جلوگیری کند. برای درمان اساسی­تر انواع سردرد می­توانید از 6 دمنوش گیاهی که در ذیل آورده شده استفاده کنید و تاثیرات مفید آن را مشاهده کنید.

1.چای زنجبیل

زنجبیل یکی از رایج­ترین ادویه­های آشپزی است که طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می­دهد. این ماده گیاهی حاوی آنتی اکسیدان­های قوی است که به کاهش التهاب و در راستای آن کاهش سر درد کمک می­کند.

محققان دریافته­اند که مصرف پودر زنجبیل در درمان میگرن به اندازه داروی سوماتریپتان که درمان رایج سردردهای میگرنی است موثر عمل می­کند.

چای زنجبیل به طور کلی بی خطر است. اما اگر باردار هستید و یا در دوران شیردهی به سر می­برید، بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. همچنین در صورت ابتلا به بیماری کیسه صفرا یا مصرف داروهای رقیق کننده خون نیز نیاز است قبل از مصرف چای زنجبیل با پزشک خود صحبت کرده باشید.

2.چای نعنا

براساس نظریه موسسه ملی بهداشت استفاده موضعی از روغن نعنا بر روی پیشانی می­تواند سردردهای تنشی را کاهش دهد. روغن نعنا بسیار قوی­تر از چای نعنا است. اما استفاده از دم کرده نعنا به صورت دمنوش در هنگام دردهای میگرنی یا سردردهای تنشی می­تواند تسکین دهنده باشد.

چای نعنا به طور کلی برای اکثر مردم بی خطر است و هیچ عارضه جانبی ندارد.

3.چای پوست بید

هزاران سال است پوست بید برای درمان درد و التهاب مورد استفاده قرار می­گیرد. پوست بید همان پوست انواع درختان بید است که حاوی ماده فعال سالیسین است. سالیسین از نظر شیمیایی شبیه آسپرین است.

پوست بید آنقدر شبیه آسپرین است که اگر نمی­توانید آسپرین مصرف کنید، از استفاده پ.ست بید نیز باید اجتناب کنید. کودکان، زنان شیرده یا زنان باردار و افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می­کنند نیز باید از خوردن چای پوست بید خودداری کنند.

4.چای میخک

میخک یک ادویه ارزشمند است که بومی اندونزی است و در سراسر جهان هم رشد می­کند. قرن­هاست این گیاه برای درمان انواع مختلف درد از جمله سردرد استفاده می­شود. و این به علت مواد تشکیل دهنده گیاه میخک است که خواص ضد درد داشته و به مسدود کردن یا کاهش درد کمک می­کند.

یک قاشق چای­خوری میخک آسیاب شده را به مدت 10 دقیقه در آب جوش ریخته و سپس صاف کرده آن را برای درمان سردرد مصرف کنید.

میخک حاوی مواد شیمیایی است که ممکن است توانایی شما را در بهبود برخی بیماری­ها کاهش دهد. پس قبل از مصرف آن در صورت داشتن بیماری خاص حتما با پزشک معالج خود صحبت کنید.

5.چای ضد تب

Feverfew گیاهی است که سابقه دارویی طولانی در درمان تب دارد. مطالعات زیادی نشان داده که این گیاه در درمان سردرد میگرنی هم موثر است.

چای ضد تب گاهی می­تواند باعث تحریک دهان شود. در این صورت سعی کنید از آب بیش­تر و برگ­های کمتر برای تهیه دمنوش آن استفاده کنید. در دوران بارداری چای ضد تب ننوشید زیرا ممکن است باعث زایمان زودرس شود.

6.چای بابونه

چای بابونه برای درمان بی خوابی و اضطراب مفید است. در حالی که هیچ تحقیقی ارتباط مستقیم چای بابونه  با درمان سردرد را مشخص نکرده است، این اثرات آرامش بخش ممکن است به درمان سردردهای تنشی کمک کند.

مصرف بابونه می­تواند باعث کاهش آلرژی در صورت حساسیت نسبت به گیاهانی مانند گیاه خراطی، گل داودی، گل همیشه بهار یا گل مروارید شود.

اگر برای بیماری خود از داروی رقیق کننده خون یا در زمان پیوند عضو از داروهای ضد تخلیه استفاده می­کنید، قبل از نوشیدن چای بابونه باید با پزشک خود مشورت کنید.

جمع بندی

سردرد می­تواند یک درد واقعی و آزاردهنده باشد. دفعه بعد که احساس کردید یکی ازاین دردها دارد به سراغتان می­آید یکی از این گیاهان دارویی را برای تسکین درد خود دم کنید.اگر به طور مرتب چای یا دمنوش نمی­نوشید بیش­تر این گیاهان به صورت مکمل­های غذایی نیز در دسترس هستند که می­توانید به رژیم غذایی خود آنها را اضافه کنید.

 

منبع: https://giahchi.ir

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: