ثبت شرکت و ثبت برند در ثبت والا
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

جمعه 9 مهر 1400
ن : khashayars

ثبت شرکت و ثبت برند در ثبت والا

ثبت شرکت و ثبت برند در ثبت والا 

خیلی ها براشون این سوال پیش میاد که چقدر سرمایه برای ثبت شرکت نیاز است

سرمایه اولیه با توجه به نوع شرکت متفاوت است اما شرکتهایی که بیشترین آمار ثبت را دارند مثل شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود حداقل سرمایه اولیه ۱۰۰.۰۰۰ تومان است که در شرکت سهامی خاص حداقل ۳۵ درصد از این سرمایه باید به حساب شرکت واریز شود .

و سوال بعد این است که کارمند های دولت چگونه میتوانند شرکت ثبت کنند

طبق قانون اساسی اگر کارمند دولت بیش از یک شغل داشته باشد به انفصال خدمت موقت محکوم میشود پس با این تفاسیر کارمندان دولت نمیتوانند عضو هیئت مدیره رئیس هیئت مدیره مدیرعامل یا دیگر سمت های هیئت مدیره در شرکت باشند

اما نکته مهم کارمندان دولت میتوانند سهامدار شرکت باشند و سهمشون۴ درصد باشد .

سوال دیگر برای ثبت شرکت اخذ کد اقتصادی ، اخذ ارزش افزوده ، ثبت تغییرات شرکت ، ثبت برند ، ثبت طرح صنعتی اخذ جواز از وزارت صمت نیازی به داشتن کارت پایان خدمت هست جواب خیر

و برعکس این موارد برای اخذ رتبه بندی شرکت ها و اخذ جواز تاسیس از جهاد کشاورزی و اخذ کارت بازرگانی و اخذ کارت عضویت داشتن کارت پایان خدمت الزامی است . (مگر بالای ۵۰ سال باشید )

ثبت شرکت تک هیئت مدیر عاملی فاقد هیئت مدیره میباشد در کشور ما ثبت شرکت با حداقل ۲ نفر صورت میپذیرد بنابر این وجود ۲ شریک الزامی است اما میتوان شرکت را به صورت تک مدیره ثبت کرد یعنی یک نفر مدیرعامل و نفر دوم فقط و فقط شریک باشد .

البته برای بیشتر بودن شرکا محدودیتی وجود ندارد و شرکت تک مدیر عاملی در قالب شرکت با مسئولیت محدود قابل ثبت می باشد

مطالب مفید و کاربردی در خصوص ثبت شرکت

سوال خیلی ها این است که برای ثبت شرکت نیازی به داشتن گواهی امضا از دفتر اسناد رسمی است جواب خیر .

در ثبت شرکت سهامی خاص قبلا اشاره کردیم که نیاز به داشتن دو بازرس هست اینجا میخواهیم به اینکه بازرس شرکت چه شرایطی داشته باشد اشاره  کنیم

۱- ورشکسته یا محجور نباشد

۲- دارای قرابت و خویشاوندی با مدیرعامل و سایر مدیران شرکت نباشد

۳-محکوم به ارتکاب جرم نباشد سو پیشینه کیفری  نداشته باشد

۴-اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت دیگری نباشد

سوال بعدی خیلی ها این است که شعبه شرکت چیست ؟ شعبه شرکت از شرکت اصلی یا مادر مجزا می باشد و در منطقه ای به غیر از مرکز اصلی شرکت فعالیت میکند موضوع فعالیت شعبه شرکت دقیقا مطابق با فعالیت های شرکت اصلی یا مادر می باشد محدوده اختیارات شعبه شرکت توسط شرکت اصلی یا مادر تعیین می شود شعبه شخصیت حقوقی مستقل ندارد .

 

مطالب مفید و کاربردی در خصوص ثبت شرکت

 

سوالی بعدی شما چگونگی ثبت شرکت دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان به شرکت های گفته می شود که فعالیت های شرکت درراستای تولید و به اجرا رساندن اختراعات باشد. از همین رو یکی از نکات مهم در ثبت شرکت با عنوان شرکت های دانش بنیان، وجود اختراع و ابتکارات جدید است.
به طور دیگر می توان گفت، شرکت دانش بنیان به شرکتی الحاق می شود که از یک درصد تا صد درصد سهم شرکت برای یک موسسه علمی مثل دانشگاه و یا یک صنف پژوهشی و یا حتی از ۵۱ درصد تا ۱۰۰ درصد سهم شرکت برای اعضای هیات علمی دانشگاه و یا یک صنف پژوهشی باشد و اگر سهم مراکز یا همان موسسات علمی مثل دانشگاه کمتر از ۵۰% باشد شرکت دانش بنیان مبدل به یک شرکت خصوصی محسوب می شود ولی در غیر این صورت شرکت های دانش بنیان جز شرکت های دولتی محسوب میشود.

سوال بعدی شما  چگونگی ثبت شرکت بازرگانی

شرکت بازرگانی به شرکتی الحاق می شود که زمینه فعالیت آن واردات و صادرات محصولات ، حضور در نمایشگاه های داخل و خارج از کشور و … باشد ، و شرکت های بازرگانی دو شاخه دارند که به شرکت های بازرگانی مسئولیت محدود و شرکت های بازرگانی سهامی خاص تقسیم می شوند که هر کدام مبنی بر نوع فعالیت خاصی که مد نطر است ثبت و شروع به فعالیت می کنند ، در ادامه یک به یک دو نوع از شرکت های بازرگانی را که برای ثبت مورد نیاز است را مورد بررسی قرار میدهیم.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: