همه چیز در مورد پسته
دانلود نمونه سوالات آزمونهای ادواری فنی و حرفه ای همراه با پاسخ

سه شنبه 11 آبان 1400
ن : khashayars

همه چیز در مورد پسته

پسته گیاهی است که از مان های قدیم تا به امروز در نقاط مختلفی از کشور ما کشت می شده است. این محصول در نقاط شمال شرق ایران به خصوص در مرز افغانستان وترکمنستان  وجود دارد. به طور کلی پسته دارای خواص بسیار زیادی است. همانطور که می دانید پسته نسبت به بی آبی بسیار مقاوم است، اما باید بدانید که در روزهای ابتدایی که درخت پسته کاشته می شود، نباید از آب دادن به آن غفلت کرد. مدار آبیاری خاصی برای آب دادن به درخت پسته وجود دارد که باید به آن توجه کرد. برای مثال درخت پسته ای که ۱ تا ۳ ساله است باید مدار آبیاری آن به صورت ۷ الی ۱۰ روز باشد. درخت پسته ای که ۳ تا ۶ سال سن داشته باشد هم مدار آبیاری آن به صورت ۱۲ الی ۲۰ روز است. توجه داشته باشید زمانی که مدار آبیاری درخت پسته یک ماه است، باید در هر سری که به درخت آب داده می شود، میزان آب زیاد باشد تا آب به عمق خاک نفوذ کند و آن را مرطوب کند. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد انواع پسته به خصوص پسته رفسنجان و پسته اکبری به شما می دهیم.

نحوه برداشت محصول پسته

پسته ای که ما به صورت آماده از مغازه ها خریداری می کنیم، برای به بار نشستن نیاز به زحمات زیادی دارد. پسته باید زمانی برداشت شود که کاملا رسیده باشد. بهتر است برداشت در ساعت های اولیه روز انجام شود و پسته ای که برداشت شده است را باید در زیر سایه و جای خنک نگه داشت. محصولی که برداشت می شود باید خیلی سریع به مراکز فرآوری پسته فرستاده شود تا به صورت اتوماتیک و کاملا بهداشتی جداسازی پوسته آنها انجام بگیرد. علت سریع فرستاده شدن پسته ها به این مراکز این است که بعد از جداسازی سریع پوست آنها، قسمت سخت پسته رنگ سفیدتری پیدا کند و بازار بهتری برای فروش داشته باشد.

بهترین خاک برای درختان پسته

خاک های شنی و رسی با زهکشی مطلوب از بهترین و مناسب ترین خاک ها برای کاشت درختان پسته هستند. هر چه این نوع خاک ها دارای عمق و یکنواختی بیشتری باشند، محصول آنها هم بهتر و باکیفیت و تر و بیشتر می‌شود.  روزنه ها و یا منافذی که در برگ درختان پسته وجود دارند نسبت به خشکی حساسیت کمتری دارند. البته باید بدانید که نسبت به مابقی درختان سردسیری، تحمل بیشتری از خود نسبت به کم آبی نشان می دهند. البته از لحاظ اقتصادی هم بهتر است تا درخت پسته سیراب باشد و با میزان آب مناسب محصولات رسیده و سپس برداشت شوند. روش آبیاری و میزان آن از جمله مواردی هستند که در هنگام کاشت درختان پسته باید توجه زیادی به آنها کرد تا محصولات به بهترین حالت ممکن برسند و مورد استفاده قرار بگیرند.

قیمت پسته های مختلف

حتما شما هم هنگام خرید پسته متوجه تفاوت قیمت پسته های مختلف شده اید. بعضی از پسته ها دارای قیمت‌های بیشتری هستند. عوامل متعددی مانند موقعیت جغرافیایی کاشت، کیفیت و تازگی پسته و … همگی در قیمت نهایی آن موثر هستند.

بررسی پسته رفسنجان

حتما شما هم بارها نام پسته رفسنجان را شنیده اید، این پسته محصول شهرستان رفسنجان است که حسابی محبوب و خوش طعم است. بیشتر تاجران پسته خرید عمره خود را از رفسنجان انجام می دهن دو قیمت پسته رفسنجان هم هر ساله تغییر می کند و با اینترنتی شدن کارها، می توانید قیمت روز پسته رفسنجان را از سایت استعلام بگیرید.

بررسی پسته اکبری

این نوع پسته رفسنجان که دارای بالاترین ارزش اقتصادی است و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. پسته اکبری جزء پسته های بادامی شکل و درشت است. در دهه سوم شهریور این نوع پسته برداشت می شود. به طور کلی پسته رفسنجان و اکبری پسته هایی بسیار باکیفیت و محبوب هستند که طعم بسیار لذیذی دارند.

ارزش غذایی پسته

پسته جزء مغزهایی است که ارزش غذایی بالایی دارد و برای سلامتی بدن توصیه می شود تا روزانه مقداری از آن مصرف شود. ویتامین و مواد معدنی در پسته بسیار فراوان است. پسته دارای فیبر و اسیدهای چرب ضروری است به همین دلیل برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی بهترین گزینه است. حتی در کاهش کلسترول و فشارخون هم بسیار کمک کننده است.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد خواص و برداشت پسته بدست آورده باشید.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: